یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت:‌ قطعنامه اخیر سنای آمریکا در رابطه با آزادسازی جاسوسان آمریکایی دستگیر شده توسط ایران، یک دخالت آشکار در امور داخلی و سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران است.

"سید جلال فیاضی" کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر روند مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: تندروهای آمریکایی و جمهوری‌خواهانی که به دنبال زمینه‌سازی برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی خود برای پیروزی در انتخابات آتی آمریکا هستند،‌ طی هفته‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای تحت الشعاع قراردادن مذاکرات هسته‌ای انجام داده‌اند.

وی افزود:‌ این اقدامات تأثیری در اراده جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حقوق هسته‌ای خود نخواهد داشت و صرفاً زمینه بی‌اعتمادی هر‌چه بیشتر طرف ایرانی نسبت به آمریکا را فراهم خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: قطعنامه اخیر سنای آمریکا در رابطه با آزادسازی جاسوسان آمریکایی دستگیر شده توسط ایران، یک دخالت آشکار در امور داخلی و سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران است.

فیاضی گفت: قطعنامه صادره از سوی سنای آمریکا نمی‌تواند در آرای دستگاه قضایی تأثیرگذار باشد؛ کما اینکه اتهامات افرادی که اسامی آن‌ها در قطعنامه ذکر شده است، عمدتاً جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی کشور است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد جمهوری اسلامی در انجام مذاکرات، فقط و فقط در مورد موضوع هسته‌ای خواهد بود و نه موضوع دیگری، گفت: چنانچه بر سر این موضوع فشاری بر تیم مذاکره کننده ایرانی اعمال شود، که در روند مذاکرات خللی ایجاد کند، قطعاً از سوی مقامات مسئول ایرانی و تیم مذاکره کننده بی‌پاسخ نخواهد ماند و اقدامات قاطعی در این زمینه صورت خواهد‌ گرفت. 

انتهای پیام/

برچسب ها: فیاضی ، ایران ، هسته ای ، توافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار