محمودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح ایجاد "زرادخانه‌های دفاعی" برای خلیج فارس در حد یک آرزو است

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: طرح موضوع ایجاد زرادخانه‌های دفاعی کشورهای خلیج فارس در نشست "کمپ دیوید" مسئله جدیدی نیست و اجرای آن با مشکلات زیادی روبرو خواهد بود.

ثبلثذثذ

"محسن محمودی" در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نشست "کمپ دیوید" و بیانیه‌ای که قرار است در پایان با مفادی چون ایجاد زرادخانه‌های دفاعی در کشورهای خلیج فارس خوانده شود، اظهار داشت: از زمان "جمال عبدالناصر" تاکنون در نشست‌های سالانه رؤسای کشورهای عرب طرح تشکیل نیروی حافظ منافع عربی و یا نیروهای دفاعی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد:  طرح موضوعاتی چون  ایجاد زرادخانه‌های دفاعی در کشورهای خلیج فارس در نشست "کمپ دیوید" مسئله جدیدی نیست چون اجرای آن با مشکلات زیادی، از جمله تأمین بودجه و مسائل فنی رو به رو خواهد بود. همچنین این موضوع مطرح است که کدام کشور می‌خواهد بانی اجرای این طرح باشد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: اگر این طرح بخواهد اجرا شود، باید توسط کشورهایی چون عربستان و مصر صورت گیرد که می‌دانیم هر کدام از آن‌ها درگیر بحران‌های داخلی و منطقه‌ای هستند اما عربستان دوست دارد پای کشور سومی را به این موضوع باز کند و این در حالی است که آمریکا تجربه تلخی از این موضوع دارد.

محمودی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ اراده‌ای برای اعراب در این زمینه وجود ندارد چرا که اگر وجود داشت، مشکل فلسطین تاکنون حل شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار