آموزش مسئولیت از سنین کودکی

یک روان‌شناس گفت: والدین با انجام دادن نحوه صحیح مسئولیت‌های خود می‌توانند الگوی مناسبی برای کودکان باشند.

فرید فدایی‌، روانشناس در گفتگو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران، با اشاره به چگونگی مسئولیت‌پذیر کردن فرزندان درکارها، اظهار کرد: در صورتی که پدر و مادر افرادی مسئولیت‌پذیر باشند کودکان با دیدن رفتار آنها می‌آموزند که با مسئولیت بیشتری کارهایشان را انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر والدین کارهای کودکان را بدون مسئولیت‌پذیری انجام دهند این عمل نه تنها کمکی به کودک نمی‌کند بلکه منجر بی بی‌مسئولیتی فرزندان می‌شود.

فدایی، در خصوص راه‌های مسئولیت‌پذیری کودکان ادامه داد: والدین باید از همان سنین کودکی مسئولیت‌هایی را به فرزندان خود واگذار کنند چرا که بچه‌های کوچک علاقه زیادی به کمک کردن دارند و در زمان کودکی این عمل باعث رشد و اشتیاق در آن‌ها می‌شود.

این روان‌شناس تصریح کرد: والدین نباید برای کارهای کودکانشان پاداش در نظر بگیرند و زمانی که آنها اشتباه می‌کنند عواقب طبیعی را مدنظر قرار دهند، چرا که این رفتار باعث می‌شود آنها با شور بیشتری کارهای خود را انجام دهند.

وی در پایان گفت: باید توجه داشت در تربیت فرزندان مسئولیت متناسب با توانایی و استعداد کودک باشد زیرا در غیر این صورت کودک از مسئولیت، فراری و به آن بدبین می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار