بررسی ادغام شورای فناوری اطلاعات در شورایعالی فضای مجازی

نمایندگان مجلس، روز سه شنبه هفته جاری، کلیات طرح ادغام شورایعالی فناوری اطلاعات در شورایعالی فضای مجازی را بررسی می کنند.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ طرح انحلال شورایعالی فناوری اطلاعات و ادغام آن در شورایعالی فضای مجازی از مهرماه سال گذشته مطرح شده بود و نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن با کلیات آن موافقت کردند اما در چندماه اخیر این طرح مسکوت مانده بود.

این طرح در راستای اصلاح قوانین و اختیارات شورای‌عالی فناوری اطلاعات و حل موازی‌ کاری این شورا با شورای‌عالی فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته که نمایندگان مجلس با زمان بررسی آن برای روز سه شنبه هفته جاری موافقت کردند.

شورایعالی فناوری اطلاعات که در دولت محمود احمدی نژاد منحل شده بود بار دیگر در دولت یازدهم، ایجاد شد. این شورا یک نهاد بالادستی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که ریاست آن را رئیس جمهور برعهده دارد و دبیر آن نیز نصرالله جهانگرد معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات است. در همین حال ریاست شورایعالی فضای مجازی را که به دستور رهبری ایجاد شده نیز رئیس جمهور عهده دار است.

بررسی ادغام شورای فناوری اطلاعات در شورایعالی فضای مجازی

نمایندگان موافق طرح ادغام این شورا با شورایعالی فضای مجازی معتقدند که در حال حاضر شورایعالی فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی دارای وظایف واختیارات یکسانی هستند که ریاست هر دو شورا را رئیس جمهور عهده‌دار است، وجود این دو شورا باعث سردرگمی در تصمیمات، موازی کاری و تداخل در بسیاری ازمسائل می‌شود و از انجایی که ترکیب شورای عالی فضای مجازی جامع‌تر است ضرورتی ندارد که شورای دیگری موازی این شورا در این بخش وجود داشته باشد.

امروز یکشنبه نمایندگان مجلس، با ۱۲۰ رای موافق، ۴۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در مجلس با بررسی این طرح با اولویت موافقت کردند که بدین ترتیب بررسی کلیات این طرح در جلسه بعدی مجلس در روز سه شنبه ۲۲ اردیبهشت انجام شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.