باید از اینترنت لیست کتاب های مورد نظر را انتخاب کنیم و با آگاهی کامل به نمایشگاه رفته و بدون ایجاد شلوغی و ازدحام صرفا برای خرید برویم.

بهروز افخمی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، درخصوص سطح کیفی نشر سینمایی در نمایشگاه کتاب و برآورده کردن توقعات مخاطبان سینمایی گفت: تنوع کتاب‌ها در حوزه سینما نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده و هر سال مطالب،ترجمه‌ها و فیلم‌نامه‌های جدیدتری ترجمه می‌شوند و نیاز مخاطبان یش از پیش برآورده خواهند کرد.

وی درخصوص برگزاری هر ساله نمایشگاه بین‌المللی کتاب به طور همزمان در تهران و دیگر مراکز استا‌ها بیان کرد:به نظر من همین نمایشگاه فعلی هم بیش از حد برای خرید کتاب بزرگ شده چه برسد به اینکه همزمان در مراکز استان‌های هم برگزار شود.

وی افزود: نمایشگاه‌های کتاب در هیچ جای دنیا محل خرید کتاب نیستند. آنجا نشست‌های حرفه‌ای و تخصصی، نمایش و رونمایی کتاب را شاهد هستیم ولی نمایشگاه کتاب در ایران محل خرید بزرگ سالیانه مخاطبان شده است.

وی ادامه داد: خرید کتاب در بین مردم به صورت یک عادت در آمده و بعد از یک سال تعداد زیادی از مخاطبان برای خرید به نمایشگاه آمده و تجمع می‌کنند که این کار درستی نیست و جای سؤال دارد که چرا این عادت ادامه پیدا می‌کند.

افخمی افزود: در صورتی که به راحتی می‌توان از طریق اینترنت لیست جدید و قدیم کتاب‌ها را به هر زبانی بیرون اورد حتی مقداری از کتاب مورد علاقه خود را خواند و بعد به راحتی و آگاهی کامل از هر جایی تهیه کرد نه اینکه نمایشگاه را محل تجمع قرار داده و تمام مراحل خرید یک کتاب را از دیدن، خواندن، بحث و گفتگو، انتخاب را آنجا انجام دهیم که این موضوع باعث شده همچنان روش سنتی کهنه‌ای در ایران تحت عنوان نمایشگاه کتاب ادامه پیدا کند.

وی درخصوص رفتنش به نمایشگاه کتاب گفت: من به نمایشگاه کتاب نمی‌روم چون ناشران، فروشنده‌ها و مخاطبان به خاطر محبتی که نسبت به من دارند اطرافم تجمع می‌کنند که این موضوع باعث هدر رفتن وقت و سر نزدن من به غرفه‌ها می‌شود.

وی افزود: بیشتر نیازم را از کتاب‌فروشی‌ها در طول سال برآورده می‌کنم و به طور دائم این کار را انجام می دهم.

افخمی درخصوص آخرین کتابی که مطالعه کرده گفت: آخرین کتابی که خواندم تحت عنوان کم عمق‌ها در مورد سواد اینترنتی و سواد کتابی بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار