قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: در کتاب ارزشگذاری خدمات پزشکی، 160 تعرفه وجود دارد که خدماتش را پرستاران انجام می‌دهند اما پولش به جیب پزشکان می‌رود.

احمد نجاتیان، قائم مقام نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به عدم اجرایی شدن تعرفه‌های پرستاری در کتاب ارزشگذاری خدمات پزشکی، اظهار کرد: طبق توافقاتی که بین سازمان نظام پرستاری، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و درمان انجام شد قرار بود 250 خدمت پرستاری وارد کتاب ارزشگذاری خدمات پزشکی شود که بحث کمبود بودجه مطرح شد و این کار صورت نگرفت. 

وی ادامه داد: البته در حال حاضر 160 خدمت در کتاب ارزشگذاری خدمات پزشکی وجود دارد اما تعرفه‌‌ آن به نام پرستاران نیست هر چند که خدمات مرتبط با آن را پرستاران انجام می‌دهند. 

نجاتیان با بیان مثالی گفت: ارائه خدماتی مثل بخیه زدن که انجام آن توسط پرستاران صورت می‌گیرد، تعرفه‌هایی جداگانه در کتاب ارزشگذاری دارد اما پول آن را پزشکان دریافت می‌کنند. 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: حدود 100 خدمت تخصصی پرستاری وجود دارد که ضرورت ورود این خدمات در کتاب ارزشگذاری خدمات پزشکی بسیار جدی است. 

وی افزود: هر گروهی که خدمتی را ارائه می‌دهند، خودشان باید وجه آن را بگیرند. بنابراین ضرورت تجدید نظر در خدماتی که در کتاب با عنوان پزشکان ثبت شده اما انجامش توسط پرستاران صورت می‌گیرد وجود دارد. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار