جعفری گفت: امروز نمایندگان و اعضای شورای عالی نظام پرستاری کشور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند تا مطالبات پرستاران در خصوص تعرفه‌های پرستاری را مطرح کرده و وظیفه نظارتی نمایندگان را مجددا به آنها یادآوری کنند.

سید یعقوب جعفری، رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: امروز جلسه سازمان نظام پرستاری کشور با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود و قرار است در این جلسه در خصوص نامعلوم ماندن 250 تعرفه پرستاری صحبت شود. 

جعفری تصریح کرد: با وجود اینکه 8 سال از تصویب قانون تعرفه‌گذاری پرستاری در مجلس می‌گذرد اما همچنان تعرفه گذاری 250 خدمت پرستاری بی‌سرانجام مانده است و بیمه‌ها نیز حاضر به قبول این تعرفه‌ها نیستند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: از آنجایی که در کنار قانون‌گذاری، یکی از وظایف عمده نمایندگان مجلس وظیفه نظارتی است، این سوال مطرح است چرا نمایندگان مجلس به وظیفه نظارتی خود در خصوص تعیین تعرفه‌های پرستاری، عمل نمی‌کنند؟ 

جعفری تاکید کرد: سازمان نظام پرستاری کشور از ابتدا 525 خدمت پرستاری را مطرح کرد که این تعداد به 250 خدمت پرستاری کاهش یافت و قول داده بودند تا این تعداد خدمت پرستاری تعیین تعرفه شود اما هنوز انجام نگرفته و وارد کتاب ارزشگذاری خدمات پزشکی نشده است. 

وی بیان داشت: سازمان نظام پرستاری کشور پیگیر احقاق حقوق پرستاران است و تا به نتیجه رسیدن این حقوق پیگیر خواهد بود. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار