به ادعای روسیه:

فرانسه اجازه فروش ناوهای جنگی میسترال را ندارد

مقامات روسیه به همتایان فرانسوی خود اجازه نمی‌دهند، بدون هماهنگی با مسکو، ناوهای جنگی میسترال را بفروشند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  راشاتودی؛ "دمیتری راگوزین،" معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد مقامات فرانسوی اجازه ندارند بدون جلب رضایت مسکو اقدام به فروش ناوهای جنگی میسترال کنند.

روسیه سفارش اولیه ساخت ناوهای جنگی  میسترال را به فرانسه داد و با پرداخت کامل هزینه ها، این مدل را پیش خرید کرد. به همین دلیل معتقد است فرانسه اجازه ندارد بدون موافقت مسکو، ناوهای جنگی میسترال را به کشور دیگری بفروشد.

"راگوزین" در این باره گفت: حتی نیروی دریایی فرانسه هم اجازه استفاده از ناو میسترال را ندارد زیرا این یک سفارش کاملا انحصاری و متعلق به نیروی دریایی روسیه بوده است. مسکو این موضوع را به اطلاع پاریس رسانده و انتظار همکاری از آنها دارد.

یک روزنامه فرانسوی به استناد سخنان برخی منابع آگاه مدعی شده بود این کشور احتمال فروش ناو میسترال را به کشوری غیر از روسیه و یا حتی معدوم کردن این ناوها در شرایط اضطرار بررسی می‌کند. مسکو و پاریس در سال 2011 (1390) تفاهمنامه‌ای به ارزش 1.12 میلیارد یورو امضا کردند و به موجب آن فرانسه متعهد شد 2 ناو جنگی برای روسیه بسازد. تحویل ناوهای میسترال به روسیه با تاخیر روبرو و موجب نگرانی مقامات مسکو شده است.

فرانسه حتی موضوع برگرداندن پول روسیه و پرداخت جریمه به این کشور را نیز مطرح کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۷:۵۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
ما هم پول اس 300 دادیم شما به ما ندادید.حالا خودتون گیر کردید دوستان روس از این مشکلات همیشه پیش میاد این طبیعی هسته
آخرین اخبار