لودريان: تحویل ناو ميسترال به روسیه فعلا در دستور نیست

وزير دفاع فرانسه تحويل کشتي‌های جنگي ميسترال فرانسوی به روسيه فعلا در دستور کار پاريس نيست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، " ژان‌ايولودريان"، وزير دفاع فرانسه روز دوشنبه گفت به رغم برقراري آتش‌بس در اوکراين، تحويل کشتي‌هاي جنگي ميسترال فرانسوي به روسيه در دستور کار پاريس نيست.

وي در گفتگو با راديو ار ام سی گفت:" آتش بس اوکراين فعلا شکننده است، اما روند صلح حتما آغاز خواهد شد و در حال حاضر ما دست نگهداشته‌ايم." 

لودريان 12 فوريه در بروکسل گفته بود "فرانسوا اولاند"، رئيس جمهور فرانسه،معتقد است به چند علت  نبايد اين کشتي‌ها را به روسيه تحويل داد. اول اين که در اوکراين آتش‌بس برقرار نشده است، دوم اين که تحويل اين کشتي‌ها مثلا براي امنيت اروپا، خطرناک است و سوم اين که روسيه به تعهدات بين المللي خود در خصوص مرزها عمل نکرده است.براي همين تحويل اين کشتي‌ها در دستور کار پاريس نيست.

پاريس اواخر نوامبر اعلام کرد با توجه به مناقشه اوکراين تحويل اولين فروند از دو فروند کشتي ميسترال را تااطلاع ثانوي به تعويق انداخته است.

 طبق قراردادي  يک ميليارد و 200 ميليون يورويي که در ژوئن سال 2011 بين فرانسه  و شرکت کشتي سازي فرانسوي DCNS امضا شد  قرار بود يکي از اين دو کشتي اواسط نوامبر و کشتي دوم در پاييز سال 2015 به روسيه تحويل داده شود.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار