مدیر امور تفریحی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بیان کرد: بازی های فکری می‌تواند جایگزین مناسبی برای هیجان‌های کاذب و منفی باشد همچنین به ارتقای تفکر خلاق و تقویت خلاقیت ذهن کمک می‌کند و کسب مهارت در حل مسائل را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، افراد در شرایط آزادی، آسودگی، راحتی، نشاط و سرزندگی روحیه  جنبش و بازی کوشی پیدا می کنند، در آمیختگی این روحیه با حس کنجکاوی، خلاقیت، میل به استقلال، تجربه گرایی و بیان خویشتن باعث می‌شود انسان در تمام سنین، بویژه در کودکی، به بازی روی بیاورد.

مدیر امور تفریحی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بیان کرد: کودکان تجربیات مثبت و احساسات موفقیت‌آمیزی را با انجام بازی بدست می‌آورند بازی‌های خلاق فرصتی را برای کودک فراهم می‌آورد تا از قوه خلاقیت و تخیل خود در حل مسئله استفاده کرده، آن را رشد داده و تقویت نماید.

"ماه آور پور" ضمن بیان اینکه بازیهای فکری نوعی تفریح است، که افراد از کودکی تا سن 99 سالگی می‌توانند با آن سرگرم شوند، گفت: انجام بازیهای فکری علاوه بر افزایش و تحکیم ارتباط بین اعضای خانواده به افزایش تمرکز و تقویت حافظه کوتاه مدت نیز می‌پردازد.

وی همچنین افزود: بازی‌های فکری می‌تواند جایگزین مناسبی برای هیجان‌های کاذب و منفی باشد همچنین به ارتقای تفکر خلاق و تقویت خلاقیت ذهن کمک می‌کند و کسب مهارت در حل مسائل را افزایش می‌دهد.

ماه آور پور با اشاره به ایجاد روحیه کار گروهی و همکاری و رشد روابط اجتماعی با بازیهای فکری بیان کرد: با بازیهای فکری در اوقات فراغت می توان فکر کرد و همچنین مناسب‌ترین تفریح در جمع خانواده این گونه بازی‌ها و سرگرمی‌ها است.

یک روز شاد در کنار خانواده با برنامه "جمعه بازار تفریح"

مدیر امور تفریحی سازمان با اشاره به اینکه اوقات فراغت تضمین کننده سلامت و بهداشت روانی انسان است، بیان می کند: اشتغال مستمر و بدون وقفه فکری و عملی موجب خستگی جسمی و ذهنی می‌شود.

"ماه آور پور افزود: در کنار همه تاثیرات مهم و حیاتبخشی که اوقات فراغت دارد باید توجه داشت بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از تخلیه هیجانات به صورت نامناسب و گذراندن اوقات فراغت در مکان‌ها و در کنار افراد نامناسب است.

وی با تاکید بر نقش شادی، نشاط و ارتباط بین اعضای خانواده‌ها در پیشگیری و درمان انواع مشکلات روحی و روانی گفت: اکثرا خانواده‌ها به صورت تک نفره به تفریح می‌پردازند و برنامه‌ریزی‌ها برای تفریحات بیشتر برای سنین مشخص مثلا برای کودکان یا جوانان است اما لازم است برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اعضای خانواده در کنار هم باشند.

وی افزود: در همین راستا برنامه‌ای با عنوان "جمعه بازار تفریح" که ارائه مدلی برای تفریح خانوادگی است روزهای جمعه از ساعت 17 تا 22 در باغ فدک اصفهان با برنامه‌هایی مانند مسابقات خانوادگی و جشن‌های مفرح برگزار می‌شود.

مدیر امور تفریحی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ضمن بیان اینکه روز جمعه 18 اردیبهشت ماه اولین جمه اجرای برنامه بود که با استقبال چشمگیر شهروندان اصفهانی روبه رو شدیم، افزود: هر هفته یک آیتم متفاوت به برنامه‌ها اضافه می‌شود مثلا در جمعه هفته گذشته برنامه‌ها براساس بازی‌های فکری بود و در هفته آینده ماسه بازی هم اضافه می شود.

ماه آور پور با اشاره به اینکه این برنامه با هدف جمع کردن افراد خانواده در کنار یکدیگر طراحی شده است، بیان داشت: در مکان‌های تفریحی که بستر ورود خانواده‌ها است برنامه‌های مختلفی ارائه می‌شود مثلا در باغ ناژوان تله سیژ و دوچرخه خانوادگی داریم.

گفتنی است: علاقه مندان برای شرکت در برنامه "جمعه بازار تفریح" می توانند روزهای جمعه ساعت 17 به همراه خانواده به باغ فدک مراجعه نمایند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بازی ، فکر ، اصفهان ، هیجان ، تفکر ، تقویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.