رئیس هیئت شطرنج استان کرمانشاه از برگزاری مسابقات شطرنج بین‌المللی جام اپن طاقبستان در استان کرمانشاه خبر داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

بیژن پهلوانی از برگزاری مسابقات شطرنج بین‌المللی جام اپن طاقبستان در استان کرمانشاه خبر داد.

رئیس هیئت شطرنج استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای برندگان این مسابقات حدود 15 میلیون تومان جوایز ارزنده در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، با توجه به عظیم بودن مسابقات جام شطرنج طاقبستان، در سال‌جاری دوره‌های مربیگری درجه 1 و 2 در استان کرمانشاه برگزار نخواهد شد.

پهلوانی بیان داشت: درحال حاضر 5 استاد شطرنج در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند که در پایان سال 93 باید حداقل به 15 نفر برسد

رئیس هیئت شطرنج استان کرمانشاه شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، هرسین، صحنه، سرپل‌ذهاب و جوانرود را به ترتیب جزو فعال‌ترین هیئت‌ها در زمینه شطرنج عنوان کرد.

این مسئول شطرنج را دشمن آلزایمر دانست و تصریح کرد: ورزش شطرنج نوعی آموزش فکر بوده و همچون پیاده‌روی برای افراد بالای 50 سال ضروری است.

وی از برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج استان کرمانشاه در خردادماه سال‌جاری به‌صورت رتید خبر داد و بیان داشت: این مسابقات امتیاز بسیار خوبی برای ورزشکاران استان کرمانشاه است.

رئیس هیئت شطرنج استان کرمانشاه گفت: محمدمهدی چواری در مسابقات انتخابی تیم ملی در خوزستان و اهواز موفق به کسب مقام سوم شد.

وی افزود: این ورزشکار جوان کرمانشاهی موفق به عضویت تیم ملی برای مسابقات جهانی شطرنج در اسپانیا و مسابقات آسیا در تایلند شد.

رئیس هیئت شطرنج استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان کرمانشاه 50 نفر از ورزشکاران شطرنج دارای رنکینگ بین‌المللی هستند.

وی کمبود اعتبار مالی را از جمله مشکلات هیئت شطرنج و بازی‌های فکری استان کرمانشاه برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورت نبود بودجه مالی پیشرفت نیز کم خواهد شد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.