سرمربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه اجبار کاهش وزن مثل قبل در تیم وجود ندارد، گفت: رقابت های جهانی روسیه برای تیم ملی تکواندو شروع کار برای کسب امتیازات المپیک است.

بیژن مقانلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور تیم ملی تکواندو در رقابت های جهانی روسیه و این مسابقات عنوان کرد: کار ما تازه شروع شده و رقابت های جهانی یکی از مسابقاتی است که در سال المپیک شانس کسب امتیاز را نصیب ما کرده است. باید کیسه خود را از روسیه پر از توشه کنیم و امیدواریم با تلاش تیم ملی در رقابت های جهانی و اعزام های دیگر امتیازات خوبی جمع کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم چهار بازیکن ما صاحب سهمیه المپیک شوند. همه فکر می کنند مسابقات جهانی نهایت کار خواهد بود اما باید بگویم ما تازه در ابتدای راه سخت رسیدن به المپیک قرار داریم. به جز 120 امتیاز مسابقات جهانی روسیه، 260 امتیاز دیگر برای المپیک در سال جاری پیش رو داریم.

سال 2014 فراموش شد

سرمرب تیم ملی تکواندو درباره امتیازات المپیکی گفت: هر ورزشکاری در سال 2015، 380 امتیاز برای رسیدن به المپیک دارد. 120 امتیاز از مسابقات جهانی، 200 امتیاز از رقابت های "گرندپری" و 60 امتیاز از تورنمنت های دارای گرید المپیک وجود دارد که هر بازیکنی که بیشترین امتیازات را بدست بیاورد به المپیک نزدیک می شود. ما سال 2014 را فراموش کرده ایم و باید امتیازات امسال را پر کنیم.

وی افزود: وضعیت ایده آلی داریم. می خواهیم آینده تکواندو ایران را بسازیم و باید از همین امسال شروع کنیم. تکواندوکاران سال گذشته از تورنمنت دبی، هلند، جام فجر، جام باشگاه های آسیا و گرندپری ها امتیازات خوبی جمع کرده اند اما باید آن را فراموش کنند. ما سعی می کنیم واجدین شرایط را به مسابقات مختلف اعزام کنیم. برای تورنمنت اتریش اولویت با بازیکنان اردونشینی است که در مسابقات جهانی نبودند. تعدادی از بازیکنان را هم برحسب شرایط اعزام می کنیم. من به المپیک 2020 فکر می کنم. با توجه به سیاست شفاف سازی، همیشه می گویم در کشور ما پتانسیل تکواندو زیاد است، بنابراین با تدبیر، همدلی و امید پیش می رویم. نیروی های جوان را می بینیم و به اتفاقات هم دقت داریم.

آلمانی ها سود بردند نه ما!

او درباره اردوی مشترک با آلمان ها در تهران گفت: فکر می کنم این اردو برای آنها خوب بود تا ما و به نظر من "آرمان یرامیان" ارمنستانی تنها بازیکن امتیازدار المپیکی این کشور که دو هفته قبل از مسابقات جهانی به تهران آمد، بهترین زمان را برای اردو انتخاب کرده بود. خیلی از کشورها به ایران می آیند و تا ببینند ما برای آماده سازی بازیکنان خود چه اقداماتی انجام می دهیم.

مقانلو با بیان اینکه اگر تیم ملی رقابت های جهانی را از دست بدهد شانس دیگری خواهد داشت، تصریح کرد: مسابقات آینده به خصوص گرندپری ها برای ما بهترین فرصت است.

معتمد و اسبقی برمی گردند

او در مورد محمد باقری معتمد و بهنام اسبقی دو ملی پوش مصدوم تکواندو گفت: سعی می کنیم اسبقی را به مرحله دوم رقابت های گرندپری برسانیم. با معتمد هم مشکلی نداریم و اگر او شرایط رنکینگ را داشته باشد دعوت خواهد شد. معتمد بعد از جراحی هایی که داشت زحمت زیادی برای بازگشت کشید و کادرفنی تیم ملی هم در تورنمنت های مختلفی او را شرکت داد.

مهارکننده داریم

مقانلو به تکواندوکاران وزن 68- کیلوگرم اشاره کرد و ادامه داد: باید در این وزن بازنگری شود. ما افرادی را هم به عنوان مهارکننده در مسابقات اعزام می کنیم تا در کنار بازیکنانی که صاحب امتیاز می شوند، بتوانند مانع امتیاز گیری حریفاشان شوند .

او در مورد اردوهای تیم ملی گفت: من کسی را دعوت نمی کنم و بازیکنان برحسب شایستگی خود به اردوی تیم ملی تحمیل شده اند و آماده اند. فکر نمی کنم کسی تا به حال مسابقات سطح فنی مسابقات گرندپری را از نزدیک دیده باشد. لباس تیم ملی قداست دارد و باید فدایی تیم ملی باشید تا موفق شوید.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: برای اینچئون به فکر 6 مدال طلا بودیم در حالیکه کسی به مدال های طلای ما فکر نمی کرد اما ما چهار مدال طلا المپیک را می گیریم. مهمترین مسئله ای که در این تیم ملی وجود دارد این است که ما توانسته ایم حاشیه ها را جمع کنیم. باید موقع زمین خوردن بلند شوید و با صبوری خود را بتکانید. در راه ما افت و خیز زیادی وجود دارد.

اجبار قبلی ها را نداریم!

وی افزود: کادرفنی تیم ملی به کسی نمی گوید وزن کم کند یا وزنش را بالا ببرد. بازیکنان ما آنقدر حرفه ای هستند که خودشان درباره وزنشان تصمیم می گیرند چون عملکرد ایده آلشان را تشخیص می دهند. کاری که در گذشته در اردوهای تیم ملی اجبار بود! من در تمرینات با بازیکنان زندگی می کنم. انتخابی های ما شفاف است و همه از جمله خبرنگاران و تماشاگران هم حضور دارند. از یک سال قبل جوانان به اردوهای تیم ملی در حال اضافه شدن هستند و این روند ادامه دارد.

او درباره مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: یک بازیکن باید تابع تیم در لیگ باشد تا مجوز انتخابی ها را بگیرد. اگر سرکشی کند مسابقات را از دست می دهد. قهرمان کشور هم باید تابعیت استان خودش را داشته باشد تا به تیم ملی برسد و در مسابقات آزاد کشوری هم جا مانده ها شانس خود را امتحان می کنند. تورنمنت هم می گذاریم و همه موارد را تعریف می کینم تا حرف و حدیثی پیش نیاید.

محبوریم گلخانه ای عمل کنیم

مقانلو درباره بحث گلخانه ای و حضور برخی بازیکنان ثابت در اردوهای تیم ملی افزود: در مقطعی باید گلخانه ای کار شود چون بحث رنکینگ وجود دارد. برای انتخابی های المپیک هر بازیکنی سخت وارد می شود و به سختی خارج می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، ایران ، روسیه ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
با معتمد مشکلی نداریم!!! جالبه بعد ازینکه به معتمد اتهام تابعیت کشور خارجی رو زدن و گفتن برای ترک اردو باید جوابگو باشه حالا میگن میتونه برگرده!! پس معلوم میشه شتابزده و اشتباه قضاوت کردن !