جشن ویژه کودکان سرطانی با هدف امید بخشیدن به بیماران سرطانی ، در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این مراسم که تعدادی از کودکان مبتلابه سرطان حضور داشتند گفت : کودکان شرکت کننده در این مراسم در شرایط سنی زیر 16 سال هستند که مراحل درمانی را با موفقیت طی کردند و در حال بهبود هستند.

دکتر میری با بیان اینکه هم اکنون درسطح استان ، مشخصات 700 نفر از مبتلایان به سرطان که زیر 19 سالِ دارند ، اقدامات درمانی آنها در حال انجام است و به ثبت رسیده است ، گفت: پیش بینی می شود آمار واقعی مبتلایان سرطان در استان، دو برابر این آماراست.

وی افزود : در حال حاضر در راستای درمان بیماران سرطانی، دو فوق تخصص سرطان اطفال و دو فوق تخصص سرطان بزرگسالان در زمینه تشخیص و درمان این بیماری در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه با تلاش محققین و پژوهشگران ایرانی در حال حاضر زمینه درمان سرطان در کشور فراهم شده است گفت: با تشخیص به موقع این بیماری می توان در راستای بهبود هر چه سریعتر بیماران گام برداشت .

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به اجرای طرح تحول نظام سلامت که از سال گذشته در کشور آغاز شده است اشاره کرد و افزود : یکی از ویژگیهای مثبت این طرح؛ تامین بخش زیادی از هزینه های دارو و درمان بیماران خاص و صعب العلاج است.


انتهای پیام/ا

برچسب ها: بخشیدن ، نور ، امید ، کودک ، سرطان ، زاهدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.