استانی شدن انتخابات سبب می شود نمایندگانی به مجلس راه یابند که در کل استان و کشور شناخته تر باشند و محبوبیت بیشتری بین مردم داشته باشند و بعد ها نمایندگان هر استان با همدلی بیشتری کار کنند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ نماینده مردم نهبندان و سربیشه درمجلس شورای اسلامی در خصوص نظرش با استانی شدن انتخابات گفت : من از گروه طراحان این طرح نبوده ام ،اما در این مورد نظرات متفاوتی داده شده که باید ببینیم چه توجیهی برای این بحث وجود دارد و این مقوله نیاز به بحث زیادی دارد .

دکتر مراد هاشم زهی افزود:این طرح یک نوع طرح شهرستانی استانی است که 15 درصد آن پیشنهاد شده است وهنوز به جایی نرسیده ولی در مقابل آن موضع زیادی گرفته شده است .

وی خاطر نشان کرد:در این طرح قرار است اکثر نمایندگان از حوزه استانی خودشان باشند و ممکن است افراد توانمند تر و شناخته شده تر در میان مردم استان معرفی شوند تا بتواند استان خود را از هر نظر سیراب کنند.

وی گفت:این طرح ممکن است اهداف رهبری را نیز تامین کند و با وضع قانون جدید نظارت کافی نیز داشته باشد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در خصوص هزینه بر بودن یا نبودن این طرح گفت: انتخابات مجلس چه شهرستانی باشد چه استانی ، به سلیقه انتخاباتی نماینده هر استان بستگی دارد ،بعضی از نمایندگان با حداقل هزینه تاثیر گزار می توانند با شناختی که مردم از آنها دارند بیشترین رای ها را از آن خود کنند .

دکتر مراد هاشم زهی افزود: در خصوص هزینه بر بودن این طرح برای کشور ،دولت اعلام نظر کرده است که مخالف این طرح است ،با این حال ممکن است که دولت اهدافی داشته باشد و نمایندگانی را از جناح خاصی معرفی کند که با دولت همگامی داشته باشند و در رسیدن دولت به اهدافش مفید باشند .

وی تصریح کرد:نظر مخالف دولت این است که ممکن است این طرح مشارکت مردم را کم کند و این نتیجه تحلیل هایی است که فکر می کنند  

دکتر هاشم زهی اظهار کرد:به نظر می رسد، نفع دولت این است که استانی باشد چرا که امکان دارد دولت برنامه هایی داشته باشد که با اهداف نمایندگان مخالفت داشته باشد .

وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح به نفع نمایندگان است یا خیر گفت: در هر صورت نمی شود برداشت مشخصی کرد ،اما به نظر می رسد این طرح می تواند به نفع نمایندگان باشد چرا که طی دوره های قبلی افراد با مشخصات متفاوت از هر کوی برزنی کاندیدای نمایندگی مجلس می شدند که این امر سبب پراکنده شدن رای های مردم و پشتوانه رای کمتر برای نمایندگان بود .

نماینده مردم نهبندان و سربیشه درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:این طرح سبب می شود نمایندگانی به مجلس راه یابند که در کل استان و کشور شناخته تر باشند و محبوبیت بیشتری بین مردم داشته باشند و بعد ها نمایندگان هر استان با همدلی بیشتری کار کنند .

وی در خصوص علنی شدن این طرح در صحن علنی مجلس نیز گفت : این طرح مصوب شده وکمیسیون نیز در حال بررسی آن می باشد و بنا بر صلاح دید رئیس مجلس این طرح در حال پخته تر شدن است تا طرح جامع تری را ارائه دهند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه گروههایی موافق و چه گروههایی ساز مخالفت با این طرح را می زنند افزود: مشخص است که دولت نظر مخالف را با این طرح می دهد .

دکتر مراد هاشم زهی در پاسخ به اینکه آیا مخالف یا موافق این طرح است اظهار کرد:در کل هر نماینده ای در حوزه خودش تجزیه و تحلیل می کند و نظرش را می دهد که از نظر من زمانی که این طرح به طور مفصل بررسی شد و طرح پخته ای به عمل آمد و مشاهده شد که آیا برای شهرستانی شدن سکه ترازو سنگینی بیشتری واهد داشت یا نه باید نظر قطعی داد،بلاخره باید به نفع مردم باشد.

 انتهای پیام /س 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.