در سال‌های اخیر هر چند مباحثی در رابطه با آغاز تحولی بزرگ در نظام آموزش و پرورش مطرح شده و برای رسیدن به این مهم 40 راهکار در سند تحول بنیادین در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است اما همچنان شاهد فرسودگی مدارس به لحاظ ساختاری هستیم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، در سال‌های اخیر هر چند تلاش شده تا مشکلات فرسودگی مدارس تا حدی برطرف شود اما هنوز هم بزرگ‌ترین مشکل دانش‌آموزان به ویژه در مناطق محروم فضای فرسوده مدارس است مشکلات فرسودگی مدارس و نبود امکانات گرمایشی در فصل سرما نگرانی‌های مربوط به این حوزه را دوچندان کرده است اما چاره‌اندیشی در خصوص نوسازی مدارس نیازمند زیرساخت است و باید بسیج جمعی مسئولین در راستای حل این مشکل فراهم شود.  

ادعا در حوزه تحول نظام آموزشی بدون ایجاد بستر برای نوسازی مدارس کشور شعاری بیش نیست و باید هر چه سریع‌تر آستین‌ها برای حل این مشکل بالا زده شود. 
 
 25 درصد مدارس تهران فرسوده‌اند/ برای حل فرسودگی مدارس تهران بیش از 10 سال زمان لازم است 

داریوش ورناصری مدیرکل نوسازی استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در کل استان تهران حدود 25 درصد مدارس در بافت‌‌های فرسوده قرار دارند که نیازمند تخریب و بازسازی هستند. 

وی افزود: در واقع هزار و 400 مدرسه از کل فضاهای آموزشی تهران عمر بالای 40 سال دارند که در پروسه زمانی یک ساله قابل حل نیستند. 

ورناصری با بیان اینکه حداقل 10 سال برای حل مشکل ناشی از فرسودگی مدارس تهران زمان لازم است، خاطرنشان کرد: اعتباری نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی مدارس فرسوده تهران لازم است و اگرچه در سال 94 برنامه‌ریزی برای این امر شده است اما باید تأکید کنم که مشکلات فرسودگی مدارس تهران یک ساله حل نمی‌شود. 

وی ادامه داد: باید مناطق مختلفی برای ایجاد پروژه‌های جدید تعریف شوند که جایگزین مدارس فرسوده گردند و سپس تخریب بافت‌های فرسوده را آغاز کنیم و در ضمن بافت‌های فرسوده پس از تخریب به فضای آموزشی برای جاهای دیگر مبدل می‌شوند. 

وی افزود: مشکل ما در خصوص نوسازی مدارس تأمین اعتبارات است و به محض اینکه منابع مالی فراهم شود برنامه نوسازی کلید خواهد خورد. 





انتهای پیام/

برچسب ها: نوسازی ، اعتبارات ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار