ستاد مركزي اعتكاف قم و جامعة المصطفي العالميه براي ترويج مراسم معنوي و عرفاني اعتكاف در سراسر جهان در رابطه با ايجاد رشته فقه تخصصي در سطح كارشناسي ارشد و دكتري با گرايش فقه عبادي يا اعتكاف با هم تفاهم کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ؛ اين تفاهم به منظور بهره‌مندي از تجربيات دو طرف براي ترويج سنت حسنه اعتكاف در سراسر جهان، در حاشيه حضور حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي، رييس جامعه المصطفي العالميه در جمع معتكفان مسجد امام حسن عسكري علیه السلام و ديدار با مسؤولان ستاد مركزي اعتكاف قم صورت گرفت.
اين تفاهم در هشت بند مورد تأكيد قرار گرفته كه اولين موضوع آن تشويق و ترغيب طلاب و دانشجويان براي نوشتن پايان‌نامه با موضوع اعتكاف در سطوح سه و چهار حوزوي و دوره‌هاي ارشد و دكتري است. ترجمه برخي كتاب‌هاي اعتكاف به زبان‌هاي رايج دنيا و ايجاد رشته فقه تخصصي در سطح كارشناسي ارشد و دكتري با گرايش فقه عبادي يا اعتكاف از ديگر بندهاي اين تفاهم است.

همچنين مقرر شد قفسه كتاب‌هاي مرتبط با اعتكاف در هزار مدرسه و مسجد تحت پوشش جامعه المصطفي العالميه در كشورهاي مختلف ايجاد شود كه از اين تعداد ۵۰ مورد در داخل كشور خواهد بود. از ديگر مفاد اين تفاهم مي‌توان به تثبيت مسأله اعتكاف در ماه مبارك رمضان علاوه بر برقراري اعتكاف در ماه رجب و توجيه ستادهاي اعتكافي براي ايجاد موج معنوي نام برد.

با توجه به اينكه سالانه بين ۵۰۰ تا هزار نفر از طلاب و مبلغان جامعه المصطفي از اين مركز دانش آموخته مي‌شوند و براي تبليغ دين به كشورهاي خود باز مي‌گردند، قرار شد دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت براي آشنايي با احكام و مسائل اعتكاف ويژه اين مبلغان برگزار شود.

انتهای پیام/س

 

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.