سخنگوی شورای اسلامی شهر قم،گفت: استفاده از فاینانس، راه حل پروژه متروی قم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: راه حیات و تداوم پروژه ی متروی قم که به 20 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، استفاده از فاینانس است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متروی قم با منابع مالی به بهره برداری نخواهد رسید و با توجه به به موقع تامین نشدن منابع مالی این پروژه ، این پروژه  به خوبی مشغول فعالیت است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر نقش موثر دولت در حل شدن مشکلات مالی متروی قم، اظهار کرد: با توجه به محدودیت های مالی کشور، دولت باید با صدور مجوز فاینانس، مشکلات مالی مترو را از طریق فاینانس فراهم کند.
 
ذاکریان افزود: از زمان خریداری شدن تی بی ام و دستگاه حفار، یک وقفه کوتاه در روند اجرای پروژه ذکر شده افتاد که به مساعدت و کمک شهرداری با اخذ 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و تزریق آن به پروژه ی متروی قم توانستیم زمینه احیای مجدد آن را فراهم کنیم.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: تونلینگ متروی قم 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است لذا بحث فایناس با جدیت در حال پیگیری است، که تا زمان تحقق منابع مورد نیاز پروژه از محل فروش اوراق مشارکت تامین می شود.

پروژه خط A متروی قم به طول 14 کیلومتر از چهارسال قبل آغاز شده که تا کنون 10 درصد پیشرفت داشته که درصورت تامین اعتبار لازم سال 97 به پایان خواهد رسید.
 
در مورد پروژه منوریل نیز که شامل دو فاز می باشد فاز اول آن از ابتدای عوارضی قم – کاشان تا مصلی و فاز دوم آن نیز تا شهرک پردیسان ادامه می یابد و این در حالیست که اجرای طرح منوریل قم از سال 89 آغاز شد و تا به این لحظه طول کل مسیر ۱۸.۵ کیلومتر که فاز اول آن حدود ۷ کیلومتر می باشد، در کل مسیر منوریل قم به گونه ای است که علاوه برحرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به اماکن مهمی همچون ادارات خیابان ساحلی – بلوار امین ، صفاشهر، شهرک قدس ، و مهدیه و شهرجدید پردیسان و نیز ورزشگاه بزرگ یادگار امام دسترسی دارد.
 
ذاکریان تصریح کرد: زمانی که اوراق مشارکت فاز 5 عمار و یاسر به فروش رسید، سود روز شمار سپرده ها خیلی کمتر بود به همین دلیل برای مردم از لحاظ اقتصادی توجیه داشت، علاوه بر اینکه این اوراق بی نام و نشان بود و به راحتی قابل خرید و فروش بود.
 
 وی درپایان به وضعیت پروژه منوریل قم اشاره کرد و عنوان کرد: این پروژه نیز مثل متروی قم به بودجه نیاز دارد که نظر همه مسوولان استان قم به بهره برداری رسیدن فاز اول این پروژه یعنی حدفاصل پارکسوار شمالی تا میدان مطهری است.
 
انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.