باید هرچه زودتر برای پروژه منوریل قم چاره‌ای اندیشیده شود و با همه مشکلات باید راه‌های مناسب تامین اعتبار را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم :فریدون همتی سرپرست استانداری قم در بازدیدی از مراحل ساخت منوریل قم با بیان اینکه این پروژه  یکی از پروژه های مهم کشوری است بیان کرد:  محل تامین اعتبارات این پروژه از ردیف بودجه عمومی کشور تامین می شود.

همتی با بیان اینکه تاکنون این پروژه نزدیک به 4.5 کیلومتر پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: برای هر کیلومتر مبلغی نزدیک به 70 میلیارد تومان هزینه شده است و کل مبلغ هزینه این پروژه 230 میلیارد تومان بوده است.

سرپرست استانداری با بیان اینکه استفاده از فایناس یکی از راه های تامین اعتبار برای این پروژه است خاطر نشان کرد: برای راه اندازی ایستگاه اول منوریل به سمت حرم 200 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

همتی با بیان اینکه هر چه سریعتر باید قم مشکلات و موانع موجود برای پروژه منوریل را حل کنیم گفت: با توجه به شرایط و دارایی‌های کشور برای دولت مقدور نیست تا بودجه‌ای را برای این طرح صرف کند و به دنبال آن هستیم تا موضوع را به وزارت کشور اعلام کنیم تا در دولت تصمیم مناسبی برای این پروژه اتخاذ شود.

سرپرست استانداری گفت : بخش خصوصی به دلیل هزینه‌های بالای طرح و کم‌ بودن مسافر، تمایلی برای انجام کار ندارد .

همتی در پایان تاکید کرد: منوریل قم حتما به بهره‌برداری خواهد رسید تا همشهریان و مسافران بتوانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: منوریل ، قم ، همتی ، چاره اندیشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.