عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: صنایع دستی و فرش استان آذربایجان شرقی به عنوان یک برند در اروپا و آمریکا مطرح بود اما به دلیل بی‌مهری و کم‌توجهی، هزاران کارگاه تولید فرش زیانهای هنگفت دیده اند.

بی‌توجهی برند مطرح فرش آذربایجان شرقی را دچار مشکل کرد/ احیای «دریاچه ارومیه» مهمترین نیاز استان است
"محمداسماعیل سعیدی" نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به هفدهمین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی با مشکلات عدیده‌ای روبروست که از مهمترین آن‌ها می‌توان به معضلات پیش آمده برای دریاچه ارومیه اشاره کرد.

وی با تاکید براینکه رئیس‌جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود وعده‌ای در راستای احیای دریاچه ارومیه داده بود، گفت: حل این مشکل می‌تواند از مهاجرت‌های بی‌رویه و به مخاطره افتادن کشاورزی و دامپروری در این استان جلوگیری کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌ها نقش مهمی در اقتصاد استان آذربایجان شرقی دارد بنابراین باید مسئله ترانزیت و ناوگان حمل و نقل مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی بیان داشت: اصلاح ناوگان حمل و نقل و بازسازی آن از اولویت‌های دولت پیشین نیز بود اما علی‌رغم قول‌هایی که داده شد، تاکنون اقدامات عملی در جهت اتصال بزرگراه تبریز به بازرگان صورت نگرفته است. 

وی در ادامه افزود: دامداری و کشاورزی در منطقه با شرایط سختی روبروست و طی سال‌های گذشته نیز حمایت‌های ناقصی در این زمینه انجام شد و امروز نیاز به حمایت جدی بیش از گذشته احساس می‌شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در پایان خاطرنشان کرد: صنایع دستی و بخصوص فرش استان آذربایجان شرقی به عنوان یک برند در اروپا و آمریکا مطرح بوده است اما به دلیل بی‌مهری و کم‌توجهی، هزاران کارگاه تولید فرش با لطمه‌ای شدید روبرو شده و تاثی منفی در مسیر توسعه اقتصادی و اشتغال داشته است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار