رحمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عقب‌ماندگی برنامه‌های قبلی باید در «برنامه ششم» جبران شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که برنامه ششم توسعه باید عقب ماندگی‌های برنامه‌های قبلی را جبران کند.

عقب‌ماندگی برنامه‌های قبلی در «برنامه ششم» جبران شودرضا رحمانی نماینده مردم تبریز، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت تهیه برنامه ششم توسعه، گفت: تهیه برنامه ششم توسعه از جمله ضروریات بوده و کشور جز با برنامه‌های توسعه‌ای و اهتمام به قوانین اصلاح نخواهد شد.

وی افزود: باید بپذیریم که مشکلات کشور راه حل فوری و مستقیم نداشته و تنها وجود برنامه‌های راهبردی است که می‌تواند مشکلات کشور را اصلاح کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این که منابع کشور محدود است، متذکر شد: بدین منظور که اولویت‌بندی‌ها باید از جمله ضروریات بوده و آمایش سرزمینی کشور باید در برنامه‌های توسعه‌ای مهم ارزیابی شود.

رحمانی با اشاره به این که عدم اجرای صحیح برنامه توسعه چهارم و پنجم نباید بدبینی در راستای تدوین برنامه‌های توسعه‌ای ایجاد کند تاکید کرد: نقصان برنامه‌های پیشین نباید دلیلی برای عدم نوشتن برنامه‌های توسعه‌ای جدید باشد چرا که باید در این رابطه طی جلساتی در رفع نقاط ضعف اقدام کنیم.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: بی‌شک برنامه توسعه ششم برنامه‌ای مهم خواهد بود.

رحمانی در ادامه با بیان این که برنامه ششم باید بار سنگینی را در تدوین راهبردها طی کند، ادامه داد: بی‌شک برنامه ششم باید از حیث جبران عقب ماندگی‌ها در برنامه‌های گذشته و محوریت قرار گرفتن موضوعات نفت مهم تلقی شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: برنامه ششم توسعه باید بر محور اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

وی با بیان این که ضروری است مجلس و دولت در تدوین برنامه ششم همکاری و تعامل ویژه‌ای با هم داشته باشند، تاکید کرد: خروجی تصمیمات دولت و مجلس در برنامه ششم باید پای‌بندی در اجرای این برنامه‌ها را تضمین کند.

رحمانی در پایان خاطر نشان کرد: نباید تدوین برنامه ششم توسعه پس از تصمیم گیری دولت و مجلس دستخوش تغییرات عمده شود چرا که این امر نمی‌تواند امری مطلوب باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار