یک تهیه کننده و بازیگر گفت: اولین خواسته ما از تهیه کننده امکان فراهم آوری پول است در صورتی که اولین خواسته‌ای که باید از تهیه کننده داشته باشیم فرهنگ و شعور تهیه فیلم خوب است.

«علیرضا شجاع نوری» بازیگر و تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران معضل اصلی سینمای ایران را کمبود تهیه کننده‌های با سواد خواند و گفت: تهیه کننده اصل ساخت یک فیلم است نگاه ما نسبت به تعریف تهیه کننده در ایران درست نیست. اولین خواسته ما از تهیه کننده امکان فراهم آوری پول است در صورتی که اولین خواسته‌ای که از تهیه  کننده باید داشته باشیم فرهنگ و شعور تهیه فیلم خوب است و ما به اندازه کافی روی تهیه کننده‌ها سرمایه‌گذاری نکردیم.

وی افزود: شاید تنها حرفه‌ای  که درسینما ورود به آن ساده است تهیه کنندگی است و جز معدود تهیه کننده‌های صاحب اندیشه در سینمای ایران از کمبود آنها رنج می‌بریم و به همین خاطر معدود فیلم‌های خوبی می‌سازیم.

"شجاع نوری" ادامه داد: تهیه کننده خوب مشکلات فیلمنامه، کارگردان، بازیگری و... حل خواهد شد و شاهد سینمای با کیفیت خواهیم بود.

وی درخصوص حضور کم رنگ کشورهای صاحب سبک و مطرح در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بیان کرد: خود من جشنواره‌ای را که فقط فیلمهای مطرح در آن حضور داشته باشند قبول ندارم. ما جشنواره را برای مطرح کردن فیلم‌هایی که مورد نظر ما است برگزار می‌کنیم منتهی باید سواد این کار را داشته باشیم تا زمینه‌های مطرح شدن آنها را به خوبی فراهم کنیم.

وی افزود: ما باید محل کنکاش در سینمای جهان باشیم تهیه کننده‌ها و فیلمسازان ما باید با حلاجی و آنالیز کردن سینمای دنیا، سینماگران و فیلمهای ناب را برای حضور در جشنواره پیدا کرده و معرفی کنیم و هر فیلم یا هر شخصی را برای حضور در جشنواره قبول نکنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار