جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه یک در دهه فجر

شبکه یک سیما به مناسبت دهه مبارک فجر هر روز در باکس ساعت 16 خود با پخش فیلم های سینمایی مهمان خانه های بینندگان است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما، امروز و در سومین روز از دهه  فجر انقلاب اسلامی فیلم سینمایی "در حلقه" به کارگردانی آرماندو آیناسی ساعت 16 ازشبکه یک سیما پخش می‌شود.

داستان فیلم که در سال 2009 ساخته شده است ماجرای بی کفایتی یکی از وزرای انگلستان را روایت می کند که مقامات بالا دست از او به عنوان مهره ای برای اهداف خود استفاده می کنند و کوچک ترین اظهار نظر او در مطبوعات باید با صلاحدید مقامات پشت پرده باشد. او دریک اظهار نظر در مورد جنگ عراق ...

همچنین شبکه یک برای  15 بهمن ساعت 16 فیلم سینمایی "نزدیکتر بیا" به کارگردانی مجید اسماعیلی را تدارک دیده است.

 داستان این فیلم درباره سلوک، سربازی است که در پاسگاهی واقع در شمال کشور خدمت می‌کند و در آن محمد کاسبی، یوسف خداپرست، مهسا پرورده و سیروس همتی به ایفای نقش پرداختند.

 این فیلم به تهیه‌کنندگی سید محسن طباطبایی‌پور و سیدروح‌الله حجازی تولید شده است.
در روز چهارشنبه 16 بهمن هم فیلم سینمایی" غیرقابل انتشار" ساعت 16 به روی آنتن شبکه یک می‌رود.

این فیلم محصول سال 2007 کشورهای آمریکا و کانادا به کارگردانی برایان دی پالما است که در خلاصه داستان این فیلم آمده است : درسال 2003 میلادی با مستقرشدن سربازان آمریکایی در کشور عراق و شکست صدام، همه امور و سیاستهای حاکم درعراق زیر نظرآمریکایی ها بود و سربازان آمریکایی به بهانه های گوناگون تعداد بسیاری از مردم بی گناه را به بهانه درگیری با آَشوبگران به قتل رساندند و جنایت های بسیاری انجام دادند.

همچنین پنج شنبه 16بهمن در برنامه سینما یک فیلم سینمایی "ماندلا در راه آزادی" به کارگردانی جاستین چادویک، از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی ادریس البا، نائومی هریس و تری فتو آمده: ماندلا در قبیله خوسا به دنیا آمده و رشد می کند. پس از سال های کودکی او که دانش آموز خوبی است، رشته حقوق را در دانشگاه انتخاب کرده و وکیل می شود. او به همراه دوستانش والتر و کتی حزبی تشکیل می دهند تا بر علیه ظلم و ستم سفیدها مبارزه کنند.درهمین اثنا با وینی مادیکی زلا آشنا می شود که او هم یک مبارز است. ازدواج می کنند، اما دولت آمریکا که از اقدامات نلسون و دوستانش می ترسد، دستور دستگیری آنها را صادر می کند. نلسون و دوستانش مدتی فرار می کنند، اما ...

فیلم سینمایی «ماندلا در راه آزادی» محصول سال2013 آفریقای جنوبی است.

روز جمعه نیز فیلم سینمایی "شیرسنگی" به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی پخش می شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: جسد یك انگلیسی كه با داس كشته شده، در منطقه بختیاری، روی لوله های نفت پیدا می شود. كوهیار، پسر رییس طایفة علی یار و خدامراد كه مجسمة شیر سنگی می سازد، جسد را می بینند و ...

 علی نصیریان، عزت اله انتظامی، ولی شیراندامی، علیرضا شجاع نوری، حمید جبلی، احمد هاشمی، شمسی فضل الهی، آزیتا لاچینی از بازیگران این فیلم هستند.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: فیلم ، شبک یک ، سیما ، تلویزیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار