"روز واقعه" در شبکه سحر رقم می‌خورد

سیمای بوسنیایی شبکه جهانی سحر همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان تله فیلمی با مضمون حادثه عاشورا به روی آنتن می‌فرستد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، تامین برنامه سیمای بوسنیایی این شبکه، فیلم سینمایی " روز واقعه " را که به سرپرستی ژاله پیرنیا به بوسنیایی زیرنویس شده است، به روی آنتن خواهد برد.
 
فیلم سینمایی " روز واقعه " داستان عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می‌تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می‌رسد و  . . .
 
این فیلم سینمایی بر اساس فیلمنامه ای از بهرام بیضایی توسط شهرام اسدی کارگردانی شده و مرتضی شایسته تهیه کننده آن است.
 
علیرضا شجاع‌نوری، عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، لادن مستوفی، محمدعلی کشاورز، مهدی فتحی، سعید نیکپور، حسین پناهی، عنایت بخشی، سیامک اطلسی، حمیده خیرآبادی، ژاله علو، سروش خلیلی، فخرالدین صدیق شریف، منصور والامقام، زهره صفوی، رضا فیاضی، حمید عبدالملکی و .... بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی هنرمندانه به ایفای نقش پرداخته اند.
 
این فیلم که برنده 5 سیمرغ بلورین در بخش هایی مانند بهترین فیلم، بهترین موسیقی متن، بهترین چهره پردازی، بهترین فیلم دوم و بهترین صحنه آرایی در جشنواره سیزدهم فجر بوده تا کنون بارها از شبکه های مختلف داخلی و خارجی پخش شده است.

فیلم سینمایی " روز واقعه " به مدت 93 دقیقه از سیمای بوسنیایی شبکه بین المللی سحر برای مخاطبان فیلم های تاریخی مذهبی در بوسنی و هرزگوین و منطقه بالکان به روی آنتن خواهد رفت.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار