صفحات اجتماعی روزنا‌مه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

پیشخوان اجتماعی 15 اردیبهشت 1394

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های شرایط تداوم طرح تحول سلامت و بخشش مرد شیشه ای در آستانه اعدام پیگیری شد.

پیشخوان اجتماعی 15 اردیبهشت 1394به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع شرایط تداوم طرح تحول سلامت پرداخته است.

در این گزارش به موضوع تاثیر مثبت طرح تحول سلامت بر زندگی مردم، نظام سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی اشاره کرده است و در این باره آمده است که تجمیع بیمه‌های درمانی امری ضروری است و بر این امر تاکید شده که ضعف بیمه‌ها تهدیدی برای طرح تحول سلامت است و اگر حمایت‌ها کم یا متوقف شود، این طرح آسیب جدی خواهد داشت.

ارتقای سلامت، ایمنی و امنیت مردم بیانگر جامعه‌ای سالم است، و توجه به این موضوع امری ضروری است که مسئولان نظام باید توجه ویژه به آن داشته باشند.

گروه شوک روزنامه ایران در خبری از بخشیده شدن مرد شیشه‌ای در آستانه اعدام که برادرش را کشته، خبر داده است، در این خبر می خوانیم عامل جنایت روز حادثه سرگرم مصرف شیشه بوده و به خاطر توهم ناشی از مصرف مواد ناگهان با چاقو به برادرش حمله‌ور شده و وی را به قتل رسانده است. امین (قاتل) در لیست سیاه اعدام قرار داشت تا اینکه خانواده‌اش وی را مورد عفو و بخشش قرار دادند.

مخدر شیشه به علت توهم زا بودن باعث بروز قتل هایی خشن و وحشتناک می شود که در اثر توهم ناشی از سوء مصرف این مواد است و این موضوع تلاش بیشتر مسئولان کشور برای پیشگیری را می طلبد.

همچنین روزنامه ایران در صفحه حوادث خود به موضوع‌های داستان سرایی در قتل خاموش، فروش پوست گرگ به جای پلنگ در بازار سیاه، می‌پردازد.

اما از خبر خوب بخشش که بگذریم روزنامه هفت صبح در صفحه گزارش روز خود به خبری پرداخته که شاید خیلی ها به دنبال آن بودند.«منتظر پیامک خرید جریمه سربازی باشید» عنوان خبری است که خیلی از مشمولان در انتظار آن بودند. این خبر را جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه ناجا داده و گفته تا کنون 5 هزار تن از متقاضیان جریمه ریالی سربازی بررسی شده‌اند و از امروز پیامک تعیین تکلیف برای‌ آن‌ها ارسال می‌شود. البته به کسانی که از ثبت نام جامانده یا کسانی که در زمان اعلام شده موفق به پرداخت وجه نشده‌اند، فرصتی دوباره داده خواهد شد.

این روزنامه در صفحه باشگاه خبر خود نیز به نشست خبری محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و موضوعاتی که دادستان بیان کرده پرداخته است. وضعیت پرونده بابک زنجانی و موضوع تهدید نوه‌ی امام (ره) از جمله موضوعات مهم مطرح شده بوده است.

روزنامه همشهری هم که وابسته به شهرداری تهران است در صفحه شهری خود به موضوع اختصاص 1500 بیلبورد تبلیغاتی شهر به 700 اثر فاخر فرهنگی پرداخته است. همچنین به گفته بابک نگاهداری، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، طرح راه اندازی مرکز اصناف و کتابخانه مرکزی شهر تهران سال گذشته به تصویب رسید تا با راه اندازی مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی پایتخت، مجموعه اسناد پژوهشی، تاریخی و حقوقی ویژه شهروندان تهران ساماندهی شود.

اینطور که معلوم است شهرداری تهران تلاش خود را برای اشاعه فرهنگ بکار گرفته که می تواند خبر خوبی برای همه باشد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار