رئیس کارگروه توسعه خدمت پستی در کشور؛

برگزاری پنجمین جشنواره فاوا کیفیت خدمت رسانی در حوزه ICT را افزایش خواهد داد

رئیس کارگروه توسعه خدمت پستی در کشور گفت: برگزاری پنجمین جشنواره فاوا کیفیت خدمت رسانی در حوزه ICT را افزایش خواهد داد.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ مهندس نجاری عضو هیات مدیره شرکت پست در گفتگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدواریم پنجمین جشنواره فاوا در ایجاد اشتغال در حوزه ICT موثر باشد.

وی یکی از مهمترین رویکردهای شرکت پست را شناسایی نیازهای دستگاه‌های اجرایی برای خدمات قابل واگذاری به پست عنوان کرد و ادامه داد: مطالعه دقیق نیازهای دستگاه‌های اجرایی و طراحی سرویس‌های نوین پستی، با هدف کسب رضایتمندی مردم، در دستور کار قرار دارد.

نجاری ارائه خدمات نیابتی، در کاهش فساد اداری را موثر برشمرد و افزود: به منظور افزایش سرعت انجام کارها ، کاهش محرومیت مناطق دورافتاده به دلیل ارائه خدمات پستی در تمام نقاط کشور، دستگاه های فعال اجرایی  راشناساسی خواهیم کرد. عضو هیات مدیره پست در توضیح نحوه به گارگیری خدمات پستی در دستگاههای اجرایی اظهار کرد: درراستای ارجایی کردن بند ج ماده 46 قانون پنجم توسعه کشور، شرکت های فعال در پنجمین جشنواره فاوا ارزیابی خواهند شد.

نجاری محور فعالین در بخش پست را شامل دفاتر پیشخوان دولت و فروشگاههای طرف قرارداد با پست عنوان کرد و گفت: دفاتر پیشخوان دولت با هدف کاهش فاصله ی مراکز خدمات با مخاطبان و توزیع متناسب امکانات در شهرها و روستا مشغول به فعالیت هستند وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 16 هزار دفتر پیشخوان در کشور مشغول به فعالیت هستند؛ افزود: از این تعداد 10 هزار دفتر روستایی و 6 هزار دفتر شهری  فعالیت می کنند.

نجاری پنجمین جشنواره فاوا را فرصتی  برای ارزیابی این دفاتر دانست و گفت: با توجه به کیفیت خدمات ، ترافیک خدمات ،میزان گستردگی و تعداد اشتغال در این حوزه، این جشنواره می تواند راه را برای ارائه خدمات موثرتر، هموار کند. وی به محور فروشگاههای طرف قرار داد با پست اشاره کرد و ادامه داد: بازار الکترونیکی پست بستری است که می تواند فروشگاهها ،تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات از طریق فضای مجازی را، از کانال شرکت پست هدایت کند.

رئیس کارگروه توسعه خدمات پستی در کشور اظهار کرد: به منظور روشن سازی و ارزیابی فروشگاههای برتر و فعال در این حوزه با استفاده از تجارب سالیان  گذشته برترین های حوزه بازار الکترونیکی در این جشنواره معرفی خواهند شد.

وی به شاخص های به کارگیری خدمات پستی در دستگاههای اجرایی اشاره کرد و افزود: تعداد خدمات نیابتی  که سازمانها به پست واگذار کرده اند، میزان استفاده از خدمت توسط متقاضیان ، نقاط دسترسی به خدمات (کشوری ، استانی و منطقه ای )، میزان کاهش سفرهای  غیرضروری را از جمله شاخص های این کارگروه است.

وی اظهار کرد : کیفیت خدمات پستی ، ترافیک خدمات ارایه شده در سال 93 ، تعداد افراد شاغل در دفاتر و تنوع خدمات عرضه شده به مشتریان از جمله شاخص های کارگروه دفاتر پیشخوان دولت است.

نجاری به شاخص های فروشگاههای طرف قرار داد با پست اشاره کرد و گفت: ارزش مالی کسب شده در سرویس ، ترافیک جذب شده سرویس ، کسب مجوزهای قانونی لازم، به کارگیری استانداردها و تنوع محصولات عرضه شده در فروشگاهها، در این ارزیابی بسیار مهم است.

رئیس کارگروه توسعه خدمات پستی در کشور تصریح کرد: این محور تاکنون 124 شرکت کننده داشته است که 20 مورد مربوط به دستگاههای اجرایی در سراسر کشور، 50 موردآن  ، دفاتر پیشخوان دولت و 24 مورد را فروشگاههای طرف قرار داد با پست تشکیل داده اند. نجاری ادامه داد: با شرکت در پنجمین جشنواره فاوا، تلاش می کنیم به دستگاههایی که در تعامل با شرکت پست هستند؛ اعلام کنیم  حاکمیت قدردان فعالیت ها و تلاش های آنها است.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی از طریق رسانه های همگانی ، برای ثبت نام در جشنواره تاکید کرد و ادامه داد: تقویت انگیزه ها برای شرکت در این جشنواره به خصوص ارائه دهندگان خدمات در بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار