شهردار تهران با اشاره به یکصد سوله بحران برای مقابله با خطرات در پایتخت ایجاد شده است، گفت: مهارت آتش نشانان شهر تهران برای مقابله با بحران سه برابر افزایش یافته است.

یکصد سوله بحران در پایتخت/ افزایش سه برابری آتش نشانان در خصوص مقابله با مدیریت بحران

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران محمد باقر قالیباف شهر تهران در مراسم همایش بین المللی کاهش خطر پذیری و مدیریت بحران در مناطق شهری که امروز (دوشنبه) در هتل استقلال تهران برگزار شد، ضمن تسلیت گویی در خصوص حادثه تلخ نپال اظهار کرد: این حادثه تلخ را به تمامی بازماندگان تسلیت گفته و آرزومندم دیگر شاهده چنین اتفاقاتی در دنیا نباشیم.

وی در خصوص بحث خطر پذیری و بلایای طبیعی مانند زلزله ادامه داد: ایران جزو 6 کشور اول دنیا است و برای جلوگیری از بحران آموزش‌های بسیاری در این خصوص باید به هموطنان داده شود.

قالیباف تصریح کرد: موضوع کاهش آسیب پذیری شهرها در کشور از دو جهت حائز اهمیت است، یک: بعد انسانی در شهرها و مراکز جمعیتی هستند و دیگری مراکز جمعیتی که ایجاد اقتصاد ملی تولید کنندگی و بین المللی را در کشور دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه معرفت و منزلت در شهرها بر اساس تولید اتفاق می‌افتد، گفت:‌ بسیار مهم است که انسان‌ها و ظرفیت‌ انسانی را در خصوص کاهش آسیب پذیری در جامعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نباید به فقدان به عنوان یک وضعیت نگاه کنیم، یادآور شد: ما باید به عنوان یک پروسه نه به عنوان یک پروژه در حوزه سیاست‌های رسانه‌ای در مواقع بحران نگاه کنیم و همچنین شهروندان را در مواقع خطر از بحران‌ آگاه کنیم.

قالیباف تاکید کرد: زلزله و سیل در کشور یک خطر است و باید با آن کنار آمد اما نباید تسلیم آن شد.

شهردار تهران با بیان اینکه رسانه‌ها و سازمان‌های مسئول مانند هلال احمر و صلیب سرخ در طول زندگی مردم اطلاع رسانی‌های مفیدی را انجام دهند و بحران را یک فرآیند بدانند، گفت: باید بحران را یک فرآیند بدانیم و در مواقع خطر کاری کنیم که شهروندان تسلیم یک حادثه تلخ نشوند.

وی با بیان اینکه بیش از یک دهه به عنوان شهردار به مردم خدمت می‌کنم و مسئول مدیریت بحران پایتخت هستم، یادآور شد: در این زمان آموزش پیشگیری و اقدامات قبل از وقوع حادثه در شهر تهران ایجاد شده است.

قالیباف تصریح کرد: امروزه شهر تهران با 10 میلیون جمعیت ثابت که روزها افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و همچنین در این شهر 175 محله را اداره می‌کنیم که بیشتر در بحث مدیریت بحران بر روی آن‌ها کار می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون در شهر تهران بیش از یکصد سوله بحران ساخته شده است، تاکید کرد: امروزه امکانات و تجهیزات شهرداری تهران سه برابر افزایش پیدا کرده و مدرن تر شده،‌به همین منظور در خصوص وقوع حادثه می‌توانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

قالیباف در پایان گفت: زلزله در پایتخت یک تهدید به شمار می‌رود، به همین منظور امیدواریم بتوانیم از تجاوز کشورهای بین المللی برای بهتر شدن وضعیت‌مان استفاده کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار