عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

نگرانی از آمار سزارین در بخش خصوصی/جلوگیری از سزارین نیازمند فرهنگ‌سازی است

میرگلوبیات گفت: آمارها از انجام سزارین در بیش از 80 درصد زایمان‌ها در بخش خصوصی خبر می‌دهد و این آمار نشانه نبود فرهنگ ترویج زایمان طبیعی در کشور است.

دکتر شهلا میر‌ گلوبیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: بیش از 80 درصد زایمان‌ها در بخش خصوصی به صورت سزارین انجام می‌شود و این آمار بسیار نگران کننده است، چرا که موضوع عوارض سزارین بر نوزاد و به‌الطبع نسل آینده کشور موضوعی است که در دراز مدت شناخته خواهد شد.

وی ادامه داد: بنده بارها در خصوص آمار بالای سزارین در بخش خصوصی تذکر داده‌ام، اما به نظر می‌رسد به جای ابزارهای قهرآمیز بهتر است، کاهش سزارین با استفاده از بسترهای فرهنگی و آموزشی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سال‌ها پیش با تبلیغات و آموزش سزارین جایگزین زایمان طبیعی شد، افزود: اکنون نیز باید هم چون گذشته با کمک نهادهای بهداشتی و آموزشی سعی شود زمینه انجام زایمان طبیعی افزایش یابد و حتی لازم است، برای ترویج فرهنگ زایمان طبیعی از آموزش در سنین متوسطه مدارس دخترانه نیز استفاده شود.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد تمام دستگاه‌ها در فرهنگ سازی زایمان طبیعی مسئول‌اند و تنها به وزارت بهداشت منتهی نمی‌شود و نیازمند کمک دسته جمعی مسئولین است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار