بروجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح آمریکایی «تجزیه عراق» محکوم به شکست است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلاش آمریکا برای تجزیه عراق محکوم به شکست است.

طرح آمریکایی «تجزیه عراق» محکوم به شکست است/علاءالدین بروجردی در واکنش به طرح آمریکایی «تجزیه عراق» به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: تلاش آمریکا برای تجزیه عراق محکوم به شکست است.

وی افزود: سیاست آمریکا در جهان اسلام همچنان ایجاد تفرقه،‌ درگیری، جنگ و تجزیه کشورهای اسلامی با هدف جلوگیری از قدرتمند شدن این کشورهاست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش سال‌هاست که این سیاست را به عنوان یک راهبرد دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در مقطعی انتظار داشتند بتوانند با امضای حق مصونیت نیروهای خود در عراق، در این کشور حضور نظامی داشته باشند که با تصمیم دولت و مجلس عراق این طرح با شکست مواجه شد.

بروجردی گفت: آمریکایی‌ها در مرحله بعدی با هدف تحقق اهداف خودشان در این کشور داعش را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: امروز که نشانه‌های شکست داعش با تدبیر مرجعیت عراق و حضور گسترده مردم به دستور مرجعیت و همت بالای ارتش عراق با شکست مواجه شده است، طرح تجزیه عراق را دنبال می‌کنند.

نماینده مردم بروجرد تاکید کرد: قطعا طرح تجزیه عراق با شکست مواجه خواهد شد.

بروجردی در پایان گفت: اقلیم کردستان عراق باید با هوشمندی در این دام قرار نگیرند زیرا آمریکایی‌ها صرفا به دنبال منافع شخصی خودشان در منطقه هستند و هیچ توجهی به منافع هیچ کشوری ندارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بروجردی ، عراق ، تجزیه ، طرح ، آمریکا ، شکست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار