جنبش انصار الله یمن از سازمان ملل متحد درخواست کرد به دنبال راهی برای متوقف کردن حملات هوایی عربستان سعودی باشد.

تقاضای جنبش انصار الله از سازمان ملل برای توقف تجاوز عربستان به یمنبه گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز،" جنبش انصار الله یمن با ارسال پیامی به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد وی را در جریان جنایات عربستان در یمن و هدف قرار گرفتن تاسیسات حیاتی کشور قرار داد. جنبش انصار الله در این پیام تاکید کرده است بیمارستان های یمن با مشکل جدی سوخت مواجه هستند و سوخت این بیمارستان ها حد اکثر تا بیست و چهار ساعت آینده تمام خواهد شد. این در حالی است که بیمارستان های این کشور مملو از مجروحان و بیماران یمنی است.


«حسین العزی» مسئول روابط خارجی جنبش انصار الله در این بیانیه خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد نوشت: «ما می خواهیم بر اوضاع وخیم و اسفباری تاکید کنیم که در نتیجه ادامه حملات‌آشکار عربستان سعودی به کشور و مردم ما به وجود آمده است.» این بیانیه می افزاید: «انتظار داریم شاهد ایفای فعالانه نقش انسان دوستانه شما در خصوص پایان دادن به حملات خشونت آمیز عربستان سعودی علیه ما باشیم که هیچ گونه توجیه یا دلیلی ندارد.»


جنبش انصار الله یمن همچنین به بان کی مون درباره اقدامات جنایت کارانه جنگنده های آل سعود در منطقه «سعوان» واقع در صنعا هشدار داده و کشته شدن دهها نفر از شهروندان را در این منطقه یاد آوری کرده است. جنبش انصار الله همچنین به دبیر کل سازمان ملل یاد آور شده است عملیات کشتار مردم یمن در اطراف استان «صعده» به وسیله جنگنده های عربستانی همچنان ادامه دارد.


انصار الله در این پیام خاطر نشان کرده جنگنده های آل سعود دیروز شنبه بیش از چهل بار به یازده منطقه در استان «صعده» حمله نموده است. جنگنده های عربستان دیروز همچنین تاسیسات حیاتی از جمله بانک ها و هتل ها را در استان «حجه» هدف قرار داده اند. کشته شدن شهروندان و زخمی شدن برخی از آنان در بیمارستان ها و خانه های مسکونی در «تعز» از دیگر موارد یاد شده در پیام انصار الله به بان کی مون است.


انصار الله یمن در پایان از دبیر کل سازمان ملل درخواست کرده است این سازمان نقش فعال و سازنده خود را برای پیروزی ارزش های اخلاقی و انسانی به اجراء در آورد و جلوی تجاوزات عربستان به یمن را بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار