رئیس سازمان سینمایی گفت: دو فیلم "خانه دختر" و "نهنگ عنبر" مسیر و مراحل طبیعی خود را طی می‌کنند و حرف آخر را در مورد این دو فیلم شورای پروانه نمایش می‌زند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی پس از پایان مراسم  اختتامیه بخش بین‌الملل سی وسومین جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سؤالات آنان پاسخ گفت.
 
ایوبی با اشاره به تغییرات در جشنواره فحر بیان کرد: وزیر ارشاد دلشان می‌خواهد که برنامه‌های فرهنگی در اوج خود برگزار شود.
 
رئیس سازمان سینمایی افزود: وزیر ارشاد تجربه‌های جهانی دارد و با دیپلماسی فرهنگی که با کشورهای دیگر برقرار کرده تمایل به این دارد که استعدادهای درخشان جوانان ما در عرصه جهانی ثابت شود.
 
وی در ادامه بیان کرد: جشنواره در سال‌های آینده نیز به همین ترتیب برگزار خواهد شد و نواقصی که در برنامه ریزی وجود دارد با ارزیابی و گذاشتن جلسات برطرف خواهد شد.
 
ایوبی با بیان این که جشنواره در سطح جهانی برگزار می‌شود، گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های ملی و داخلی خود بهره ببریم و در عرصه بین‌الملل از جوانانی که مسلط به چند زبان هستند و با سینمای جهانی آشنایی دارند به طور مفید استفاده کنیم.
 
ایوبی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر رووشن شدن تکلیف اکران فیلم "خانه دختر" بیان کرد: من نمی‌دانم چرا قبل از روشن شدن تکلیف این فیلم و فیلم "نهنگ عنبر" قضاوت‌هایی می‌شود؛ این دو فیلم مسیر و مراحل طبیعی خود را طی می‌کنند و حرف آخر را در مورد این دو فیلم شورای پروانه نمایش می‌زند.
 
ایوبی افزود: فیلم‌ها با خون دل ساخته می‌شوند و نباید آثار با عزت و با افتخار را زیر سؤال برد، باید با صبر و شکیبایی و قضاوت نکردن زودهنگام به این فیلم‌ها فرصت بدهیم تا مراحل را طی کنند و با ایجاد  اصلاحات اکران شوند و حوزه هنری همراه وزارت ارشاد خواهد بود.
 
ایوبی در خصوص فیلم "محمد رسول الله" و اکران آن در بخش بین‌الملل جشنواره بیان کرد: این فیلم  فرصت پخش در این جشنواره را نداشته است،

با حضور رضاداد در جمع خبرنگاران، وی ادامه داد: قرار بود در صورت آماده شدن زیرنویس انگلیسی این فیلم، آن اکران شود اما چون زیر نویس باید در مونیخ انجام می‌شد تلاش‌های مجید مجیدی برای آماده شدن به ثمر ننشست و برای این جشنواره آماده نشد.
 
رئیس سازمان سینمایی با بیان این  که جشنواره فرصتی برای دیدن شدن فیلم‌ها است، گفت: ما در کشوری هستیم که تعداد فیلم‌ها با سالن‌ها هماهنگی ندارد و همه آثار فرصت اکران ندارند؛ ضمن این که تعداد جشنواره‌های ما هم زیاد نیست. ما باید جشنواره‌هایی که قابلیت انتقال به استان‌ها دارند را به آن جا منتقل کنیم و موجب شور و نشاط در استان‌ها شویم.
 
معاون وزیر ارشاد با اشاره به تبلیغ نداشتن برخی فیلم‌ها در تلویزیون بیان کرد: تلویزیون و تبلیغات آن برای سینما تأثیرات زیادی دارد من سخنگوی مطالبات اهالی سینما هستم ما باید از تلویزیون بخواهیم که برای تبلیغات فیلم‌های سینمایی با سینما همکاری کند؛ البته دوستان و اهالی تلویزیون دوستداران سینما هستند و اگر زمان بیشتری از استقرار آن‌ها در عرصه تلویزیون بگذرد، همکاری‌های بیشتری خواهیم داشت.
 
وی در پایان با بیان این که در جشنواره های آتی از جوانان مستعد و واجد شرایط استفاده خواهد شد، گفت: آقای رضاداد برای جشنواره،های گذشته تلاش‌های زیادی کرد و چون کار جشنواره سخت و دشوار است نباید انتظار داشته باشیم چند سال متوالی این دشواری به وی تحمیل شود رضاداد در جشنواره بعدی استراحت خواهد کرد تا در فرصت‌های بعدی از وی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار