گزارش اختتامیه بخش بین‌الملل سی وسومین جشنواره فیلم فجر/3

ایوبی: ایران ظرفیت برگزاری یک جشنواره مستقل را در سطح جهانی دارد

رئیس سازمان سینمایی گفت: ایران ظرفیت برگزاری جشنواره ای با استانداردهای جهانی را دارد و امیدوارم در دوره های بعدی شاهد هرچه بهتر برگزار شدن بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر باشیم.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در اختتامیه بخش بین‌الملل سی وسومین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: شما «لیدی انور» را می‌شناسید ترجمه‌ها و تفاسیر متعدد وی در جهان موجود است و من شاهد هنرنمایی‌شان در عرصه جهانی بودم از طرف بنیاد شمس تبریزی و از طرف ملت ایران از این دو هنرمند قدردانی شد.

وی در ادامه افزود: خوشحالیم که در این روز مبارک مراسم اختتامیه جشنواره را برگزار می‌کنیم از مهمانان خارجی که در طول این هفته از میزبانی که با کم و کاست بود رضایت داشتند سپاسگزارم.

رئیس سازمان سینمایی با بیان این که حضور در کنار سینماگران برجسته افتخار مدیران سینمای ایران است، گفت: تعامل فکر و اندیشه بین مدیران سینمای کشورهای مختلف بسیار خوب بود مردم ایران فیلم‌های سینمایی کشور ما در جهانی که پر از غبار و سوء تفاهم است و زنگارهایی وجود دارد که دل‌ها را تیره کرده است گویای فرهنگ و هنر ایران است ما باید این دل‌های تیره شده را بزداییم چون منادی سینمایی هستیم که این را می‌خواهد.

وی با تشکر از وزیر ارشاد بیان کرد: از جنتی وزیر توانای فرهنگ و ارشاد اسلامی که به کمتر از بهترین‌ها قانع نیست تشکر می‌کنم و این را اعلام می‌کنم که ما شانس داشتیم که وزیر ارشاد در این فرصت در تهران نبود و جزئیات جشنواره را رصد نکرد.

وی در ادامه بیان کرد: سعی داریم جشنواره های بعدی بهتر و پرشورتر باشد همه دیدیم که ایران ظرفیت برگزاری یک جشنواره بزرگ و مستقل را در سطح جهانی دارد در مورد نقاط ضعف و قوت جشنواره در فرصت دیگری صحبت می‌کنم اما می‌خواهم بگویم که ما با مدیران سینمایی کشورهای مختلف صحبت کردیم و از آن‌ها خواستیم جشنواره را نقد و بررسی کنند آن‌ها نمره خوبی به جشنواره ما دادند.

رئیس سازمان سینمایی استقبال و پذیرایی خوب از مهمانان، انتشار کاتالوگ و بروشورها و برگزاری کارگاه های تخصصی را به نحو خوب گزارش داد و بیان کرد: از سینماگرانی که در ایران کارگاه تخصصی برگزار کردند تشکر می‌کنیم و 17 مدیر سینمایی و رئیس سازمان‌های سینمایی کشورهای مختلف در ایران حضور دارند که با آن‌ها جلسه هم اندیشی خوبی داشتیم.

ایوبی با بیان این که سینمای ایران نیازمند سیاست گذاری مناسب سینمایی است گفت: از این که خداوند در اختیار ما گذاشته که در این حوزه مدیریت کنیم سپاسگزارم زمان جشنواره مورد تایید تمام سینماگران حرفه ای بود چون عقیده داشتند که با هیچ جشنواره مهمی تداخل ندارد  قبل و بعد جشنواره های مهم نیست از دبیر جشنواره و آرش امیری تشکر می‌کنم و از جوانان درخشانی که با تسلط بر چند زبان و آشنایی به سینمای جهان مسئولان جشنواره را یاری کردند سپاسگزارم این جوانان درخشان ظرفیت فعالیت جهانی را دارند و امیدوارم که در پست‌های مدیریتی بدرخشند امسال هیچ کدام از مسئولان جشنواره عید نوروز را نداشتند چون در تلاش مستمر برای برنامه ریزی این جشنواره بودند .

ایوبی پس از سخنرانی با مهمانان و فیلم سازان خارجی حاضر در این جشنواره به زبان انگلیسی صحبت و از نماد سیمرغ برای آن‌ها سخن گفت.

گفتنی است حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با اهدای نشان شمس به ولادیمیر مالایشوف مولاناشناس روسی و همچنین لیلی انور به پاس شناساندن این شاعر بزرگ ایران زمین، قدردانی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار