مادران شاغل نباید اوقاتی را که با کودک خود سپری می‌کنند از نقش مهم تربیتی خود نسبت به فرزندانشان غفلت کنند.

به گزارش خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران، امروزه تعداد روز افزونی از زنان در خارج از منزل مشغول به‌ کارند و در این فاصله زمانی کودکان بسیاری از آنها در محیط‌های دور از خانه نگهداری می‌شوند.

بسیاری از کودکان زنان شاغل در خانه مادربزرگ‌ها، بستگان یا مهد‌کودک‌ها تحت مراقبت و تربیت‌های گوناگون قرار می‌گیرند. اما مادران شاغل نباید از نقش مهم تربیتی خود غافل شوند، بر این اساس متین السادات نصری روان‌شناس و مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به نقش مهم مادران شاغل در تربیت فرزندانشان اظهار کرد: حضور مادر یا یک مراقبت کننده در دوران شیرخوارگی و کودکی از لحاظ رشد عاطفی، شناختی و اجتماعی کودک اهمیت فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: کودکانی که در ساعات طولانی تحت مراقبت فردی غیر از مادر قرار می‌گیرند از لحاظ وابستگی با مادر خود دچار مشکل می‌شوند، البته تاثیر مهم کودک در این امر به طور کامل روشن نیست، زیرا کودک در این مکان‌ها تحت آموزش‌های ویژه‌ای قرار می‌گیرد که این آموزش‌ها تحت نظر مربیان و افرادی است که آموزش دیده‌اند و طرز برخورد آنها با کودک مورد نظارت قرار می‌گیرد.

نصیری توصیه کرد: اگر مادران شاغل مجبورند کودک خود را در محیط بیرون از خانه همچون مهمد کودک ها یا بستگان بسپارند لازم است که رابطه کیفی مناسبی با فرزند خود برقرار کرده و زمان‌هایی که با کودک خود سپری می‌کند با او ارتباط داشته و صحبت کنند. از بی‌توجهی به آنها اجتناب کرده و از به‌ کاربردن عبارت‌های خسته‌ام دوری کنند.

گفتنی است مادران شاغل در منزل نباید از آموزش و تربیت‌های لازم به فرزندانشان دریغ ورزند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مادران ، شاغل ، اوقات ، غافل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار