امام جمعه اصفهان؛

زمانی را برای خلوت و عبادت شخصی افراد با خداوند اختصاص دهید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: در مراسم اعتكاف زمانی را برای خلوت و عبادت شخصی افراد با خداوند اختصاص دهید زیرا این زمان بهترین فرصت برای تصمیم گیری های مهم و خوب در زندگی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان در مسجد امام (ره)، با تبریک میلاد امام علی (ع) و روز پدر گفت: تمسک به امیرالمومنین (ع) به معنای عمل به دستورات آن حضرت و الگو قرار دادن ایشان در تمام مراحل زندگی است.

وی در باره ایام اعتکاف خطاب به مسوولان اظهار کرد: همه وقت معتکفان را با سخنرانی و سینه زنی پر نکنید و زمانی را برای خلوت و عبادت شخصی افراد با خداوند اختصاص دهید زیرا این زمان بهترین فرصت برای تصمیم گیری های مهم و خوب در زندگی است.

آیت الله طباطبایی نژاد دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم را گرامی داشت و افزود: معلمان بایستی از این شهید بزرگوار الگو بگیرند و به یاد داشته باشند که معلمی تنها به تدریس کتب نیست و نباید اخلاق را در این شغل فراموش کرد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان نگاهشان به رفتار و سخنان معلم است بنابر این اخلاق در تربیت دانش آموزان اهمیت ویژه دارد و مسائل اخلاقی باید در کلاس های درس مطرح شود افزود:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به یکم ماه می میلادی مصادف با 11 اردیبهشت و روز جهانی کارگر گفت: کارگران رکن اساسی و اصلی هر جامعه ای به ویژه جوامع اسلامی هستند که زیر بار وابستگی به سایر کشورها نمی روند.

وی با بیان اینکه اکنون دانشگاه ها به روی همه باز است و این کار اشتباهی است که از سوی وزارت علوم انجام می شود، تصریح کرد: اگر همه در مقاطع بالا به تحصیل بپردازند دیگر کسی زیر بار فعالیت در کارهای سخت نمی رود و این در حالی است که نزدیک به 11 هزار فارغ التحصیل مقطع دکترای رشته های مختلف در کشور بیکار هستند.

وی این امر را موجب پایین آمدن مقام علم و دانش در کشور دانست.

وی با بیان ارزش والایی که اسلام برای کارگران قائل است، اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی همواره به دنبال ایجاد شکاف میان دولت و جامعه کارگری بوده و هستند اما خوشبختانه جامعه کارگر ایرانی همواره هوشمند و متدین است.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: باید به مسئله حقوق کارگران، ایجاد کار و جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها و بنگاه های اقتصادی توجه ویژه شود تا این قشر از جامعه شادابی و امنیت شغلی لازم را داشته باشند.

وی به ضرورت ایجاد فرهنگ کار اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، فرهنگ کار سخت باید ایجاد شود و کارگران ایرانی به کارهای سخت نیز بپردازند.

وی کار را یکی از راه های مقابله و ایستادگی در مقابل دشمنان دانست و افزود: باید تلاش کنیم هر روز کارها را بهتر از قبل انجام دهیم و در این زمینه همواره الگویی برای دیگران باشیم.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: در خریدها به دنبال مارک های معروف نباشیم، مصلحت در خرید و مصرف تولیدات داخلی است زیرا با این کار از کارگران داخل کشور حمایت می کنیم و این یک دستور حکومتی به ادارات است که از این پس موظف به خریداری و استفاده تولیدات داخلی هستند. 


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.