عصر امروز؛

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با «اسقف اعظم ارامنه تهران» دیدار کرد

رییس کمیسیون امنت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر امروز با «اسقف اعظم ارامنه تهران» دیدار و گفتگو کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با «اسقف اعظم ارامنه تهران» دیدار کردبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علاء الدین بروجردی" رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز – چهارشنبه ۹ اردیبهشت ماه - با حضور در کلیسای «سرکیس مقدس» با «سبوح سرکیسیان» اسقف اعظم ارامنه تهران دیدار و گفتگو کرد.

در این دریدار اسقف «ماگارآشکاریان» جانشین خلیفه‌گری ارامنه ایران، روبرت بگلریان و کارن خانلری نمایندگان جامعه ارامنه ایران در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه نیز حضور داشتند.

بروجردی در این دیدار ضمن تبریک سال نو، از رشادت‌های هموطنان ارمنی در طول دوران دفاع مقدس تحلیل کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که برای هموطنان پیروان ادیان الهی، در مجلس شورای اسلامی جایگاهی تعریف کرده است و وکلای این بخش از جامعه در خانه ملت حضور فعال دارند.

رییس کمیسیون امنت ملی و سیاست خارجی مجلس از مواضع ارزشمند نمایندگان ارامنه در محافل بین المللی در دفاع از مواضع جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

همچنین اسقف «سبوح سرکیسیان» ضمن تشکر از حضور بروجردی در جمع یاد شده، گفت: در جمهوری اسلامی ایران برخلاف بسیاری از کشور‌ها توجه ویژه‌ای نسبت به ادیان الهی صورت گرفته است.

اسقف اعظم ارامنه تهران در پایان خاطر نشان کرد: جامعه ارامنه ایران از توجه جمهوری اسلامی ایران به ارامنه و کمک در بازسازی کلیسا‌ها و مراکز دینی صمیمانه تشکر می‌کنیم.

این در حالی است «علاءالدین بروجردی»  عصر روز - شنبه 5 اردیبهشت ماه – با انجمن زرتشتیان تهران دیدار کرد.

در این دیدار «اسفندیار اختیاری کسنویه» نماینده اقلیت دینی زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی از رستم خسرویانی رئیس انجمن زرتشتیان تهران حضور داشتند.

بروجردی ضمن تبریک سال نو در جریان فعالیت زرتشتیان در داخل و خارج از کشور قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این دیدار اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به حقوق اقلیت‌های دینی به عنوان هم‌وطنان ایرانی و توجه به مسائل آنها حساسیت بالایی دارد. 

وی افزود: همه اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی دارای نماینده هستند و صدای آنها را با استفاده از تریبون خانه ملت مطرح می‌کنند که حاکی از نقش تعیین کننده آنها در مجلس است.

در ادامه اختیاری ضمن قدردانی از حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انجمن زرتشتیان، از توجه جمهوری اسلامی ایران به اقلیت‌های دینی از جمله زرتشتیان قدردانی کرد. 

وی افزود: ما در همه محافل بین‌المللی از انقلاب اسلامی دفاع  و با دروغ‌پردازی‌های دشمنان انقلاب مقابله می‌کنیم. 

نماینده زرتشتیان تصریح کرد: ما این افتخار را داریم که در دوران دفاع مقدس در کنار دیگر هم‌وطنان خویش از تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم.

همچنین در این دیدار مسائلی ویژه مربوط به اقلیت زرتشتیان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

گفتنی است؛ در حال حاضر حدود 25 الی 30 هزار نفر ایرانی زرتشتی وجود دارد که صاحب یک کرسی در خانه ملت هستند و همچنین حدود 90 هزار نفر جامعه ارامنی در ایران وجود دارد که صاحب 2 کرسی نمایندگی در مجلس هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اسقف اعظم ، کلیسا ، سرکیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار