بروجردی در دیدار با انجمن زرتشتیان تهران:

حساسیت بالای ایران نسبت به حقوق اقلیـت‌های دینی/ نمایندگان اقلیت‌ها در مجلس نقش تعیین کننده دارند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به حقوق اقلیت‌های دینی به عنوان هم‌وطنان ایرانی و توجه به مسائل آنها حساسیت بالایی دارد.

حساسیت بالای جمهوری اسلامی نسبت به حقوق اقلیـت‌های دینی در ایران

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر روز گذشته- شنبه 5 اردیبهشت ماه – با انجمن زرتشتیان تهران دیدار کرد.

در این دیدار «اسفندیار اختیاری کسنویه» نماینده اقلیت دینی زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی از رستم خسرویانی رئیس انجمن زرتشتیان تهران حضور داشتند.

بروجردی ضمن تبریک سال نو در جریان فعالیت زرتشتیان در داخل و خارج از کشور قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این دیدار اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به حقوق اقلیت‌های دینی به عنوان هم‌وطنان ایرانی و توجه به مسائل آنها حساسیت بالایی دارد. 

وی افزود: همه اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی دارای نماینده هستند و صدای آنها را با استفاده از تریبون خانه ملت مطرح می‌کنند که حاکی از نقش تعیین کننده آنها در مجلس است.

در ادامه اختیاری ضمن قدردانی از حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انجمن زرتشتیان، از توجه جمهوری اسلامی ایران به اقلیت‌های دینی از جمله زرتشتیان قدردانی کرد. 

وی افزود: ما در همه محافل بین‌المللی از انقلاب اسلامی دفاع  و با دروغ‌پردازی‌های دشمنان انقلاب مقابله می‌کنیم. 

نماینده زرتشتیان تصریح کرد: ما این افتخار را داریم که در دوران دفاع مقدس در کنار دیگر هم‌وطنان خویش از تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم.

همچنین در این دیدار مسائلی ویژه مربوط به اقلیت زرتشتیان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

گفتنی است؛ در حال حاضر حدود 25 الی 30 هزار نفر ایرانی زرتشتی وجود دارد که صاحب یک کرسی در خانه ملت هستند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: انجمن ، فعالیت ، زرتشتیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار