کارشناسان فوتبال ایران گفت: درآمد زایی در تیم‌های فوتبال ایرانی بسیار مشکل است و خریداران این دو تیم با این شرایط ضرر می‌کنند.

قاعده واگذاری سرخابی‌ها غلط است/فوتبال زیان ده ارزش هزینه کردن نداردحمید رضا صدر، کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در مورد مزایده سوم 2 تیم پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: ظاهرا که بخش خصوصی اقدام به خرید این 2 تیم پر هوادار کرده است، اما شنیده‌ها حاکی از این موضوع است، کسانی که رد گذشته و صاحب مناصب دولتی بودند یا گونه‌ای با دولت در ارتباط هستند اقدام به شرکت در مزایده کردند، و گرنه این فوتبال زیان ده ارزش هزینه ندارد.

وی همچنین اظهار داشت: اگر این 2 تیم هم به بخش خصوصی واگذار شود باید با تیم‌های دولتی و شبه دولتی رقابت کند و من فکر نمی‌کنم بتوانند در این رقابت موفق شوند.

صدر در مورد تفاوت نحوه واگذاری باشگاه‌ها در اروپا و ایران اظهار کرد: در اروپا 3 مورد واگذاری داریم. بعضی باشگاه‌ها مانند اینتر میلان متعلق به فرد خاصی هستند و او سهام باشگاه را به فروش می‌رساند. بعضی دیگر مانند آرسنال و تاتنهام در بورس عرصه می شوند و تیم‌هایی مانند رئال مادرید و بارسلونا متعلق به هواداران است و رئیس باشگاه با رقابتی انتخاباتی سکان باشگاه را در دست می‌گیرد، اما در مزایده واگذاری استقلال و پرسپولیس اطلاعات کاملا نا مفهوم است و من نمی‌دانم خریداران بر چه اساس می‌خواهند از این باشگاه‌ها درآمد کسب کنند.

صدر در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه این 2 تیم پرطرفدار هستند و با واگذاری آنها هم به سرنوشت تیم‌هایی مانند استیل آذین و راه آهن دچار نمی‌شوند، اما قاعده بازی غلط است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار