محسن مقصودی در نشست خبری جشنواره عمار مطرح کرد

کاری کنیم که بیست سال دیگر شرمنده ی آرمیتا ها و علیرضا ها نشویم

برخی از مسوولین وضعیت بد اقتصادی حاصل از بی کفایتی و کار های نادرست خود را به گردن تحریم ها می اندازند و این دقیقا تحقق بخشیدن اهداف غربی ها است.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری اکران های مردمی فیلم های هسته ای جشنواره عمار روز گذشته در دانشگاه الزهرا تهران برگزار شد و در این مراسم سید رسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره عمار، محسن مقصودی تهیه کننده مستند از هیروشیما تا لوزان،محسن میری تهیه کننده مستند گام نهایی و همسر و مادر شهید مصطفی احمدی روشن حضور داشتند.

پس از نمایش تصاویری از سخنان مقام معظم رهبری در باره مقاومت و شهدای هسته ای  به طور آغاز شد.

*در جشنواره عمار اکران هایی هم برای ناشنوایان وجود دارد

سید رسول منفرد گفت:این دوره از جشنواره عمار به یاد 108شهید روستای فورد که یکی از نماد های مقاومت ایران است تقدیم می کنیم.

وی در ادامه افزود:اکنون در مقطع زمانی خاصی قرار داریم و به بهانه ی مذاکرات هسته ای و شرایط حساس حوزه فناوری هسته ای مان تصمیم گرفتیم بخش مستندات هسته ای را در این ایام به طور رسمی اکران کنیم.

منفرد در خصوص اهداف اصلی این جشنواره گفت:هدف اصلی ما تاثیر گذاری بر روی جریان کلی هنر انقلاب اسلامی است از سوییدیگر وظیفه ی ما است که در قبال اتفاقاتی که برای کشورمان پیش می آید بی تفاوت نباشیم .این روز ا باید هنر در خدمت انقلاب قرار بگیرد همان طور که انقلاب هنر را از پوچی و ابتذال در آورد.

وی ادامه داد:اکنون فضای غبار آلودی مثل دوران فتنه 88 به وجود آمده است.اگر عماری ها در این ایام به کمک انقلاب نرسند بهتر است که این جشنواره جمع شود.در این دوره بیش از بیست فیلم با موضوع هسته ای تولید شده است که از ثریا،گام نهایی ،بابا آمد و فرزند کبیر کوه تعدادی از آنها هستند.خوشبختانه استقبال خوبی از این فیلم ها شده است و تا امروز5000اکران کننده داوطلب داشته ایم.

دبیر اجرایی جشنواره عمار اظهار داشت:اولویت اول ما برای اکران دانشگاه ها و مدارس هستند و مساجد بیمارستان ها خانه سالمندان پارک ها و تمام مجامع عمومی در اولویت های دیگرمان قرار دارند.در این دوره حتی برای ناشنوایان هم چارههایی اندیشیده شده که بتوانند از فیلم ها استفاده کنند.بخش جدیدی هم داریم که در آن اگر کسی فکر می کند موضوع و سوژه ای از دید کارگردانان جا مانده است می تواند در قالب کلیپ فیلم یا پاور پوینت آماتو ر به ما ارائه دهد و ما آن را در معرض دید عمومی قرار می دهیم.

منفرد در پایان خاطر نشان کرد:هدف اصلی ما کمک به تیم مذاکره کننده هسته ای است و امیدوارم مردم و مسوولین با آگاه شدن از نیت فریبکارانه طرف مقابل مذاکره جانب احتیاط را رعایت کنند.

*جشنواره فیلم عمار سبب بازگشت افراد ارزشی به سینما شد و فقدان آن در سال های گذشته به شدت به چشم می خورد

فاطمه کاشانی همسر شهید مصطفی احمدی روشن گفت:سالها بود که افراد ارزشی به دلیل فضای نا مناسب سینما و موسیقی از آن فاصله گرفته بودند و فقدان جشنواره ای مثل عمار به شدت حس می شد.جشنواره عمار سبب بازگشت ارزشی ها  جوانان مستعد به سینما شد و فعالیت در آن کاری جهادی است.من مستند هایی مثل از هیرو شیماتا لوزان را دنبال کردم و دیدم که این مستند در مدتی کوتاه با بیان حقایق زیاد تاثیر گذاری خاصی داشت.

وی در ادامه افزود:مردم فکر نکنند که فرش قرمز برای شهدای هسته ای پهن بود و در رفاه کامل به سر می بردند مصطفی با کار شکنی های مختلف رو به رو می شد اما چون هدفش مشخص بود هیچگاه دلسرد نشد.هنر مندان انقلابی و همه ی ما نباید شب و روز داشته باشیم و شایسته است تلاش کنیم تا انقلاب را به صاحب اصلی آن تحویل دهیم.آقا این روز ها خیلی تنها است و همه باید به کمک ایشان بپردازیم

*مصطفی هیچگاه راضی به از دست دادن انرژی هسته ای نمی شد

مادر شهید احمدی روشن گفت:وظیفه تک تک مردم ایران در این روز ها آگاه بودن است خیلی از افراد مذاکرات لوزان  را با قطع نامه 598مقایسه می کنند.در این قطع نامه ما تمام خاکمان را حفظ کردیم و فهمیدیم که به دشمن غربی نمی توان اعتماد کردبا این حال اما م گفتند انگار که با امضای آن جام زهر نوشیدم.

وی افزود:ما الان داریم چیزی را که سالها در جبهه های علمی برایش جنگیدیم و سبب رونق اقتصادمان شد را از دست می دهیم.مذاکرات 5+1 باج دادن به دشمن است.دشمن تا زمانیکه ملت غیر ایران ایستاده اند نمی تواند چپ به ما نگاه کند.مگر خود آنها اجازه ی بازدید از تجهیزاتشان را به ما می دهند که از ما این را خواسته اند؟مگر غیر این است که آنها جوانان نخبه ما را به کشور خود می برند و از علم آنها استفاده می کنند؟ما باید کاری کنیم که شرمنده ی نسل بعد از خود نشویم .هر چه حملات غربی ها بیشتر می شود من از راهی که رفته ام مطمئن تر می شوم.

این مادر در پایان خاطر نشان کرد:من مطمئنهستم اگر مصطفی الان زنده بود به هیچ وجه راضی به ارزان فروختن زحمات بچه های نطنز به غذبی ها نمی شد.

*دشمن غربی تنها در مذاکرات هسته ای می تواند ما را متوقف کند

محسن مقصودی تهیه کننده برنامه ثریا گفت:من شرمنده امثال علیرضا و آرمیتا هستم و امیدوارم اتفاقاتی نیافتد که اینها بیست سال آینده بگویند پدران ما برای چه شهید شدند.در حال حاضر ما در پیچ تاریخی انقلاب اسلامی قرار داریم و تنها برای کمک به مسوولان سیاسی کشور به اینجا آمده ام و باید بگویم که آینده ی انقلاب به انرژی هسته ای بستگی دارد و برداشت جناحی از هر موضوعی در این برهه زمانی سبب آسیب دیدن ارزشی که دانشمندان ما 12 سال برای آن جنگیدند می شود.

وی افزود: هر گاه به غرب اعتماد کردیم آسیب دیدیم.تمام مسائلی که در 5+1 مورد بحث است سهم ما است و اگر حتی یک درصد آن به غربی ها واگذار شود ما باخته ایم.نمی دانم چرا بعضی ها از روی نا آگاهی پس از مذاکرات جشن می گیرند؟وظیفه ی رسانه ها است که همه چیز را به مردم بگویند و بدانند اقتصاد ما بعد از برداشتن تحریم ها بسیار خطر ناک می شود.متاسفانه برخی از مسوولین شرایط بد اقتصادی به وجود آمده از بی کفایتی خود را بر سر تحریم ها می اندازند و این دقیقا چیزی است که غرب می خواهد.غربی ها می خواهند با این گونه نشان دادن موضوع ملت را به سمت خواستار لغو تحریم ها به قیمت از دست دادن یا کم شدن انژی هسته ای سوق دهد تا مسوولان تحت فشار تمام شرایط آنها را بپذیرند و اوضاع از این هم بد تر شودمقصودی عنوان کرد:تحریم ها در بعضی زمینه ها سبب پیشرفت ما شد و هر چه ضعف داریم بر اثر نداشتن اقتصاد مقاومتی و مقاومت است در حالی که اشک بر گونه های تهیه کننده ی ثریا جاری شد گفت:من نا راحت می شوم وقتی این همه شهید دادیم اما نیروگاه های ما از 19000به 5000 رسید.بسیاری از کار ها باید به صورت خود جوش صورت بگیرد.تیم مذاکره کننده ی هسته ای باید از فشار تند رو ها و کسانی که آنها را کاسب تحریم می خوانند استفاده کنند و آن را به غربی ها انتقال دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:کمترین زحمت برای مستند از هیروشیما تا لوزان را من کشیدم  و کار اصلی بر دوش علیرضا وبالی بود لان در حال تهیه قسمت 4و5 آن هستیم و فردا این مستند در امام زاده صالح پخش می شود همه باید بدانند که بهترین هدیه به مذاکره کنندگان هسته ای انتقاد درست است و همان طور که آقا گفتند آنها باید کمترین امتیاز را به غربی ها بدهند.

*با انجام نظارت هایی که در لوزان آمده خون شهدا پایمال می شود و استقلال ایران زیر سوال می رود

ما یک هفته قبل از مذاکرات ژنو شروع به ساختن یک مستند کردیم اما تنها مشکل این ما  نداشتن حامی بود زیبا کلام می گفت ما می دانیم ژنو بد است اما چون دولت تازه آمده نبایذ انتقاد کنیم بعضی از آقایان هم می گفتند ما انرژی هسته ای و حتی گندم نمی خواهیم در همان ایام بود که مستندی با عنوان من روحانی هستم هم کار می شد و در آن موقع اکران مستند من هم شروع شد که این اجازه را به من ندادند حتی دانشگاه شاهد هم که رفتیم بعد از 10 دقیقه برق ها به صورت خود جوش قطع شد!حتی چند خانم هم که دست اندر کار این مستند بودند برای مدتی خانه نشین شدند.

وی افزود: امسال وقتی اقا شعار هم دلی هم زبانی دولت و ملت را بیان کردند من خدا را شکر کردم و گفتم ان شا الله کار ها درست می شود.جوانان بدانند که مستند تنها جای ابراز دغدغه نیست اما عمار جای کسانی است که در جاها ی مختلف جلوی حرف زدنشان را می گیرند.

میری اظهار داشت :من از ساده لوحی بعضی از مسوولین تاسف می خورم و می دانم که باپذیرفتن بعضی شرایط  مذاکرات 5+1دیگر آینده ای برای انرزی هسته ای وجود ندارد.همین الان بسیاری از دانشجویاناین رشته دل مرده شده اند و آینده ای برای خود نمی بینند. در پایان هم دو سوال مطرح و برای تیم مذاکره کننده آرزوی موفقیت دارم:

1.ما برای حفظ استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی انقلاب کردیم آیا با انجام نظارت هایی که در لوزان آمده این استقلال حفظ خواهد شد؟

2.با پذیرفتن این شرایط چه کسی می خواهد جواب خون شهدا و خانواده ی انها را بدهد؟

گفتنی است در پایان مراسم از خانواده شهید احمدی روشن تقدیر شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار