محرومیت‌های مهم، تاثیرگذار و طولانی ، سلامت روان را به خطر می‌اندازند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، هر انسانی نیازمند امکانات اولیه زندگی است تا بتواند زندگی خوب و مفرحی داشته باشد. 
حال اگر بنا به دلایل مختلف این امکانات مهیا نباشد یا کمتر در دسترس باشد، زندگی سخت‌تر خواهدشد. 

آیا می دانید محرومیت های مهم، تاثیرگذار و طولانی سلامت روان را به خطر می‌اندازند؟ 

حسین جنتی‌ها روانشناس مشاوره در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاثیر محرومیت‌ها بر سلامت روان افراد اظهار کرد: وضعیت ناگوار زندگی همچون  جنگ، کشورهای جهان سومی که از کمبود امکانات اولیه روستایی و شهری مثل آب ، برق، گاز، مسکن و... رنج می‌برند سبب ایجاد دغدغه‌های زیادی در زندگی شده و سلامت روانی افراد را دچار مشکلاتی می‌کند. 

وی گفت : کمبود این امکانات اولیه رفاهی سبب رنج و غصه در زندگی، نگرانی از مسایل اقتصادی، تاخیر در ازدواج، رفتارهای پرخطر،‌ جرم و آسیب‌های اجتماعی، اضطراب، استرس، افسردگی و سایر مشکلات روحی و روانی خواهد شد. 

این مشاور در انتها تاکید کرد: سیاست‌گذاری مسئولان در زمینه سازندگی این کمبودها و حل آنها، ارائه مهارت‌های زندگی حتی در روستاهای دورافتاده برای رسیدن افراد به خود آگاهی به منظور حل کمبودهای شخصی بستر سازی خدمات روان‌شناسی با هزینه کم مثل اختصاص دادن بیمه به خدمات روانشناسی می‌توان تا حدودی از به خطر افتادن سلامت روانی افراد پیشگیری کند. 

گفتنی است که ما انسانها نیز می‌توانیم در شرایط حاد و سخت زندگی به جای داشتن افکار منفی به دنبال راه‌های شادکردن خود و دیگران باشیم و افرادی که دارای امکانات مناسب و فراوانی هستند با مشارکت ، وقف و کمک به حل این مشکلات اقدام کنند. 

گزارش از ایده مفرح 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار