رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد جمهوری خواهان آراء کافی برای غلبه بر وتوی قطعنامه‌ای که توافق هسته‌ای مورد نظر اوباما را رد کند، ندارند.

به گزارشسرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص؛ جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت جمهوری خواهان آراء کافی برای غلبه بر وتوی قطعنامه‌ای که توافق هسته‌ای مورد نظر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را رد کند، ندارند.

به گفته بینر، "حزب جمهوری خواه آراء کافی برای غلبه بر وتوی قطعنامه‌ای که توافق هسته‌ای مورد نظر اوباما درباره برنامه هسته ای ایران را رد کند، ندارد."

شبکه خبری بلومبرگ  نیز گزارش داد این اظهارات بینر تائید می‌کند جمهوری‌خواهان آن قدر مطمئن نیستند که طرح سناتور باب کورکر بتواند از اجرای «توافق بد با ایران» جلوگیری کند.

یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه که در این جلسه حضور داشت به خبرنگار بلومبرگ گفت: بسیاری از حاضران از پیش‌بینی بینر ناامید شدند. به گفته او «به نظر می‌رسد کنگره بتواند جلوی توافق اوباما با ایران را بگیرد.»

دولت آمریکا همواره گفته است اگر طرحی در کنگره علیه توافق هسته‌ای با ایران تصویب شود، باراک اوباما آن را وتو خواهد کرد.
مقابله با حق وتوی رئیس‌جمهوری آمریکا علیه طرح‌ها و مصوبات کنگره، به دو سوم رای نمایندگان یعنی 67 رای لازم دارد.

این در حالی است که سنای آمریکا اکنون در حال بررسی طرح «قانون بازبینی توافق هسته‌ای ایران» است.

در صورتی که این طرح تصویب شود، به کنگره اجازه می‌دهد توافق نهایی با ایران را در مدت 30 روز بررسی و درباره آن اعمال نظر کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار