تلاش سناتورهای آمریکایی برای افزایش بودجه پنتاگون

سناتورهای آمریکایی از طرح افزایش بودجه وزارت دفاع این کشور حمایت می‌کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تی وی؛ بودجه وزارت دفاع آمریکا با تصویب قانونی در سال 2011 محدودتر شد؛ اما برخی سناتورها به دنبال لغو آن قانون و افزایش مجدد بودجه پنتاگون هستند.

این سناتورها خواهان افزایش هزینه های دفاعی آمریکا هستند و از طرح افزایش بودجه پنتاگون حمایت می‌کنند. "جان بینر،" رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان، در سخنرانی اخیر خود با لغو قانون محدودکننده بودجه پنتاگون مخالفت کرد و کاهش هزینه ها را در تمامی بخش های دولتی آمریکا ضروری دانست.

برخی سناتورهای کنگره آمریکا که اغلب آنها جمهوری خواه هستند با "بینر" مخالف هستند. این سناتورها با جدیت طرح افزایش بودجه دفاعی را دنبال می‌کنند. یک سناتور جمهوری خواه در این باره گفت: "بینر" فقط به دنبال کاهش هزینه ها و صرفه جویی بیشتر است. ما مثل او فکر نمی‌کنیم و راهی برای افزایش بودجه پنتاگون بدون عبور از سقف تعیین شده بودجه پیدا می‌کنیم.

کمیته مرکزی بودجه آمریکا، ماه گذشته سقف بودجه  پنتاگون در سال 2016 را 523 میلیارد دلار در نظر گرفت؛ اما سناتورها و نمایندگان حامی وزارت دفاع خواستار افزایش آن تا سقف 577 میلیارد دلار هستند.

"اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا، پیش از این اعلام کرد، "باراک اوباما" هر طرح بودجه‌ای که قانون محدودسازی هزینه ها را نادیده بگیرد، وتو خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار