تا پایان برنامه ششم توسعه در کشور:

تمام اسناد اراضی ملی باید به صورت کاداستر یا تک برگی باشند

کار سنددار کردن اراضی در استانهای مختلف کشور پیشرفتی بین 80 تا 95 درصدی دارد و طبق برنامه، این کار باید طی سالهای 94 و 95 تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ،معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها گفت: برای بیش از 8 میلیون از اراضی کشور در دو سال اخیر سند کاداستر یا تک برگی صادر شده است.

مسعود منصور افزود: 135 میلیون هکتار از اراضی ملی در کشور اکنون سنددار شده اند که سند آنها به شکل دفترچه ای است وحدود 8 میلیون از اراضی کشور هنوز سنددار نشده اند.

وی با تاکید بر اینکه دیگر سند غیر کاداستری برای اراضی ملی صادر نمی شود، خاطرنشان کرد: تبدیل اسناد اراضی ملی از شکل دفترچه ای به صورت تک برگی یا کاداستر امسال با اعتبار 200 میلیارد ریال ادامه می یابد.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها با اشاره به آمادگی سازمان جنگلهای کشور برای انعقاد تفاهم نامه با استانداران برای تخصیص اعتبار استانی به منظور صدور سند کاداستر برای اراضی، ادامه داد: به میزان اعتبار استانی، اعتبار ملی نیز به این کار اختصاص می یابد.

وی تاکید کرد: کار سنددار کردن اراضی در استانهای مختلف کشور پیشرفتی بین 80 تا 95 درصدی دارد و طبق برنامه، این کار باید طی سالهای 94 و 95 تکمیل شود.

وی یادآور شد: تا پایان برنامه ششم توسعه در کشور، تمام اسناد اراضی ملی باید به صورت کاداستر یا تک برگی باشند.

انتهای پیام/س



برچسب ها: اراضی ملی ، سند ، جنگلها ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.