معاون عمران و توسعه شهری و روستای وزات کشور گفت: با رویکرد عدم تمرکز و با تدوین لوایح مناسب از طرف وزارت کشور، زمینه انتقال بخش‌هایی از وظایف این وزارت خانه به شهرداری تهران برنامه‌ریزی شده است.

هوشنگ خندان‌ دل معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اعطای بخشی از اختیارات وزارت کشور به شهرداری تهران اظهار کرد: با رویکرد عدم تمرکز و با تدوین لوایح مناسب از طرف وزارت کشور، زمینه انتقال بخش‌هایی از وظایف این وزارت خانه به شهرداری تهران برنامه‌ریزی شده است.

 وی افزود: مراحل بررسی لوایح مدیریت شهری که در این زمینه به دولت ارائه شده در حال پیگیری است تا بخش‌های متعددی از وزارت خانه‌ها به نهاد عمومی غیر دولتی به ویژه شهرداری منتقل شود.

خندان دل ادامه داد: در حال حاضر در شهرداری حدود 300 نفر نیروی انسانی مشغول به کار است که در راستای بهره‌وری بیشتر به خصوص در حیطه وظایف جدیدی که به آن از جمله این وظایف می‌توان به اموری مانند مسائل فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، میراث فرهنگی، آموزش‌های اولیه، برق و فاضلاب اشاره کرد.

وی گفت: لایحه در نظر گرفته شده از طرف کارکنان حوزه وزارت کشور جمع بندی شده و در حال بررسی از طرف دولت و قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی است تا تکلیف این مصوبه مشخص شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار