وزیر کشور با بیان اینکه هیچ شهری در جمهوری اسلامی نیست که نتواند با منابع مالی شهر خودش را اداره کند، گفت: 700تا 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دولت وجود دارد.

800هزار میلیارد تومان نقدینگی در دولت وجود دارد/ انتخاب 11شهر به عنوان شهر مقاومتی
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها که عصر امروز (چهارشنبه) که با حضور جمعی از نمایندگان شورای عالی استان‌ها و مسئولین  کشوری در ساختمان وزارت کشور برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر مشکلاتی که در کشور وجود دارد و نماینده‌های شورای عالی استان‌ها با آن درگیر هستند به همین منظور من به عنوان وزیر کشور با تمام  اختیاراتی که در حوزه خود دارم برای رفع و حل این مشکلات کمک خواهم کرد.

وی با اشاره به اعتقادات و علاقه‌ای که در بحث مشارکت‌های مردمی در تمام ابعاد وجود دارد افزود: به همین منظور کمیسیونی در کلانشهر تهران با عضویت شهردار تهران، جمعی از مسئولین شورای شهر و تعدادی از وزرای کشوری تشکیل شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه موضوعات مختلفی در دستور کار وزارت کشور قرار دارد تصریح کرد: اجرایی کردن مدیریت یکپارچه شهرداری‌های کشور و ثابت کردن درآمد آن‌ها از مهمترین موضوعات در دست اقدام است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید در بحث پسماندهای شهری، فضای سبز، حمل ونقل عمومی ورود پیدا کنیم گفت: باید تلاش کنیم که به کمک شوراها و شهرداری‌ها مردم را در حوزه‌های مختلف مدیریتی مشارکت دهیم و برای آنان انگیزه و نشاط را ایجاد کنیم زیرا که بدون مشارکت مردم در عرصه نمی‌توانیم به جایی برسیم.

وی با اشاره به بالا بودن حجم اطلاعات مردم ادامه داد: مردم ناظر بر رفتار و اعمال کسانی هستند که آنان را به عنوان نماینده مورد اعتماد خود انتخاب می‌کنند به همین منظور نماینده‌ها باید به صورت قوی و موثر برای رفع نیازهای مردم اقدام کنند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه به راحتی در کشور نمی‌توانیم انتقال قدرت داشته باشیم تصریح کرد: برای رسیدن به قدرت خون‌ها ریخته شده است و ما باید تلاش کنیم که حق مردم و همچنین حکومت و نظام را به صورت صحیح به جای بیاوریم و نباید کفر نعمت کنیم.

وزیر کشور گفت: استقرار قدرت مردانه حکومت شان، رفاه و عزت در حوزه است و باعث تقویت نهادهای حکومتی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به قوانین موجود در شوراها تصریح کرد: در یک برآورد کلی با اینکه آسیب‌ها و نقاط قابل اعتنایی در شوراها داشته‌ایم با این حال یک نمره قابل قبول را به شوراها می‌دهیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه شوراها باید خروجی عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهند افزود: قانون اساسی و اصل ماده 101و102 از ما می‌خواهند که جلوگیری از تبعیض شوراها را به صورت جدی دنبال کنیم و تعادل و توازن را در برنامه‌های اصلی خود قرار دهیم.

وزیر کشور تاکید کرد: نظام بودجه و برنامه ریزی نظام اداری و منابع مالی با اشکالات بسیاری در کشور مواجه هستند و ما باید برای رفع این اشکالات و به وقوع پیوستن خدمات گام‌های تاثیرگذاری برداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شکاف‌های جغرافیای گسترده‌ای در سطح کشور ایجاد کرده‌ایم افزود: مشکلات محیط زیستی، آلودگی هوا، شرایط نامناسب زیستی که امروزه ما در کلانشهرهای خود شاهد آن هستیم بدون مشارکت همه اعضای اصلی جامعه قابل حل نیست و باید با یک مدیریت یکپارچه برای رفع این مشکلات اقدام کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: با ساخت تونل، پل، مشکلات موجود در کلانشهرهای ایران حل نمی‌شود و تنها زمانی می‌توانیم مشکلات کلانشهرها را حل کنیم که از تبعیض جلوگیری و با یک برنامه ریزی صحیح در نظام بودجه ریزی و سیاست پولی مالی خود ایجاد کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه نمایندگان شورای عالی استان‌ها قدرت بسیار بالایی در سطح کشور دارند گفت: شما نمایندگان باید طراح‌هایی قابل اجرا به دولت پیشنهاد کنید و برای جلب به نتیجه رسیدن با تمامی ارگان‌ها همکاری داشته باشید.

وی تاکید کرد: تمامی استان‌های ما در حیطه قدرت وتوان ظرفیت اداره کردن شهرهای خودشان را دارند و تنها باید گام‌های موثری بردارند و سرمایه گذاری را به عنوان یک نهضت یکپارچه در استان‌های خود برقرار کنند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه 700الی 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دولت وجود دارد گفت: شهرداری‌های کشور باید با هم یک مدیریت یکپارچه و منابع مالی پایدار داشته باشند تا بتوانند در علم و تنوع تخصصی پیدا کرده و به یک تعامل صحیح دست پیدا کنند.

وزیر کشور ادامه داد:نباید در جامعه فرافکنی کنیم و گناه عدم توسعه خود را بر گردن دیگران بیاندازیم زیرا هیچ شهری در جمهوری اسلامی نیست که نتواند با منابع مالی شهر خودش را اداره کند.

وی با بیان اینکه 11شهر به عنوان شهر مقاومتی در کشور انتخاب شده‌اند اضافه کرد: باید برنامه‌های عملی و الگویی صحیحی را برای رسیدن به اهداف خود ارائه دهیم و نباید با منفعت طلبی‌های شخصی جلوی پیشرفت یک کشور را بگیریم.

رحمانی فضلی تاکید براینکه باید بهره وری و صرفه جویی در کشور وجود داشته باشد افزود: در حال حاضر 5برابر الگوی شهرداری‌ها نیرو داریم که این باعث بالا بردن هزینه های یک کشور می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به باز کردن دایره شوراها و ارتباط وسیع آنها با یکدیگر تصریح کرد: انتخابات جزئی از مائده‌های الهی است و نباید با رقابت‌های سیاسی ناصحیح در کشور باعث بوجود آمدن آسیب شویم بلکه باید تلاش کنیم در جهت حضور هر چه باشکوه تر مردم در انتخابات سال آینده فعالیت کنیم.

خندان دل معاون وزیر کشور در ادامه این مراسم گفت: قوی ترین پایه‌های توسعه پایدار در کشور پی ریزی خواهیم کرد و با مشکلات و معضلات بوجود آمده مبارزه می‌کنیم.

وی با اشاره به عضویت اصلی 75 نفر در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: 117 نفر در کشور عضو داریم و همچنین 35 هزار شورای روستایی داریم که همه آنها عضو شورای عالی استان‌ها هستند.

خندان دل در پایان در خصوص بحث آموزش افزود: بحث آموزش نمایندگان شورای عالی استان‌ها امروزه به صورت جدی در دستور کار وزارت کشور است و آن را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نشست ، هم اندیشی ، رحمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار