احمدی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:

2 دیدگاه دولت در مورد حذف یارانه نقدی پردرآمدها / نیاز باشد مجلس ورود می‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در صورتی که دولت به سمت حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد جامعه حرکت نکند، قطعاً مجلس ورود خواهد کرد.

2 دیدگاه دولت در مورد حذف یارانه نقدی پردرآمدها / نیاز باشد مجلس ورود می‌کند
علی‌محمد احمدی نماینده مردم دهلران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد حذف یارانه افراد پردرآمد گفت: متأسفانه هنوز دولت در این رابطه به راهبرد مشخصی نرسیده است.

وی افزود: آقای جهانگیری اخیراً در حاشیه سفر به استان ایلام گفت یکی از مشکلات اساسی ما این است که از شرکت‌هایی که باید خدمات به مردم بدهند، پول می‌گیریم و بابت یارانه نقدی به مردم پرداخت می‌کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: دولت به این جمع‌بندی رسیده است که ادامه پرداخت یارانه نقدی به افراد پردرآمد نبوده و از لحاظ عقلی و عملیاتی توجیه‌پذیر نیست اما ظاهراً نمی‌خواهد برای ورود به این حوزه ریسک کند.

احمدی تصریح کرد: در مورد حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد دو دیدگاه در دولت وجود دارد.

وی افزود: یک دیدگاه مربوط به آقای نوبخت و «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی» و دیدگاه دیگر مربوط به وزارتخانه‌های «اقتصاد و امور دارایی» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: ظاهراً نگاه وزارتخانه‌ها بر حذف یارانه افراد پردرآمد جامعه است اما در مجموع تیم اقتصادی دولت به جمع‌بندی نرسیده است.

وی گفت: شاید هراس از پیامدهای اجتماعی بخشی از علت به جمع‌بندی نرسیدن است.

احمدی تصریح کرد: دولت و مجلس موظف هستند در جهت اصلاح ساختار اقتصادی حرکت کنند و این مسئله ایجاب می‌کند و قانون هم تأکید کرده است یارانه نقدی افراد پردرآمد حذف شود.

نماینده مردم دهلران و آبدانان ادامه داد: در صورتی که دولت به سمت حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد جامعه حرکت نکند قطعاً مجلس ورود خواهد کرد.

وی در پایان گفت: در صورتی که دولت فقط 10 درصد افراد یارانه‌بگیر جامعه را حذف کند، درآمد حاصل از آن 4 هزار میلیارد تومان خواهد بود که می‌تواند برای تأمین اشتغال جوانان هزینه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار