هفته پانزدهم لیگ حرفه ای بسکتبال با برخی حواشی مثل تست دوپینگ از حامد حدادی و 3 بازیکن دیگر، اخراج مربی ثامن مشهد و تاخیر نیم ساعته در بازی دانشگاه آزاد و هفت الماس همراه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در هفته پانزدهم لیگ حرفه ای از استراحت پتروشیمی استفاده کرد و به صدر جدول رسید. مهرام تهران با میزبانی از تماشاگران گرگانی موفق به شکست این تیم شد. نفت آبادان در رقابت برای رده چهارم جدول باقی ماند و ثامن مشهد بعد از 12 هفته بالاخره به یک برد رسید.

یک بازیکن روی نیمکت هفت الماس

تیم هفت الماس بعد از یک هفته تعلیق و چند ماه بحرانی با پرداخت جرایم مالی مربوط به دوپینگ پنج بازیکن این تیم عصر امروز سوم اردیبهشت به لیگ حرفه ای بازگشت. آن هم در شرایطی که تنها یک بازیکن روی نیمکت این تیم حضور داشت.

بازی که در شهر قزوین برگزار می شد، به خاطر نرسیدن چک جریمه مالی اسلامی سرمربی تیم با حدود نیم ساعت تاخیر برگزار شد.

اسلامی که به همراه سایر اعضاء کادرفنی هفت الماس به خاطر نظارت نداشتن بر تیم و دوپینگ دسته جمعی بازیکنان جریمه مالی شده بود، روز گذشته با مراجعه به کمیته انضباطی خواستار تشکیل کمیته استیناف شد اما گویا درخواست استیناف وی مورد قبول قرار نگرفت. با توجه به این موضوع، پرداخت جرایم تا قبل از بازی امروز برای حضور روی نیمکت تیم ضروری بود.

100 تماشاگر گرگانی شاهد باخت 46 امتیازی/ برد دانشگاه مقابل تیم دوپینگ زده!

هفت الماس با این شرایط نیمه اول بازی با دانشگاه آزاد را با نتیجه 37 بر 21 واگذار کرد. نتیجه نهایی بازی هم 72 بر 51 به نفع دانشگاه آزاد بود.

دانشگاه آزاد با این نتیجه به صدر جدول رده بندی لیگ صعود کرد. تیم تهرانی پیش از این به خاطر یک بازی کمتر از پتروشیمی به صدر نرسیده بود اما استراحت تیم ماهشهری، باعث برتری یک امتیازی دانشگاه در جدول رده بندی شد.

بازی ضعیف گرگان در حضور تماشاگران

تیم شهرداری گرگان بعد از حرف و حدیث بسیار در روزهای قبل از بازی با مهرام، همراه با حدود 100 تماشاگر به تهران آمده بود و در سالن آزادی احساس غریبی نمی کرد.
 
با این وجود بازی ضعیف تیم چهارم جدول رده بندی مقابل مهرام کاملا به چشم می آمد.
 
مهرامی ها که در این بازی برای اولین بار از تاکوان دین گارد خارجی خود استفاده می کردند در شروع مسابقه با 5 امتیاز پیش افتادند و تا پایان نیز تیم برتر زمین بودند.

گرگان در مجموع نیمه اول تنها 22 امتیاز به دست آورد. کوارتر اول بازی با نتیجه 21 بر 9 و کوارتر دوم با نتیجه 25 بر 13 به نفع مهرام تمام شد.

اوضاع تیم میهمان در نیمه دوم هم بهتر از این نبود و در 5 دقیقه اول تنها 2 امتیاز به نفع این تیم ثبت شد. کوارتر سوم بازی با نتیجه 30 بر 9 به نفع مهرام تمام شد تا در آخرین کوارتر اختلاف دو تیم به 40 امتیاز برسد و بازی با نتیجه 91 بر 45 به نفع مهرام رقم بخورد.

تست دوپینگ 4 بازیکن و مصدومیت تصویربردار


در حاشیه این مسابقه، تصویربردار سیما که در پشت حلقه گرگان مشغول فیلمبرداری از بازی بود، در برخورد با وحید دلیرزهان با دوربین خود به زمین افتاد. علاوه بر مشکلی که برای دوربین این تصویربردار پیش آمد، صورت او نیز زخمی شد و پزشکان در انتهای سالن به مداوای وی پرداختند.

محمد زارعی بازیکن گرگان هم که در ماه اخیر گونه شکسته خود را جراحی کرده بود با محافظ صورت در این بازی به میدان رفت.

بنی کوچویی بازیکن ایرانی – آمریکایی گرگان به خاطر آسیب دیدگی روز گذشته در تمرین تیم موفق به بازی مقابل مهرام نشد. 

100 تماشاگر گرگانی شاهد باخت 46 امتیازی/ برد دانشگاه مقابل تیم دوپینگ زده!

تماشاگران گرگانی که از ابتدا، سالن آزادی را شلوغ کرده بودند در بیشتر دقایق نیمه دوم ساکت بودند. این عده تماشاگران با هر خطایی که از بازیکنان مهرام به خصوص حامد حدادی گرفته می شد با صدای بلند صلوات می فرستادند. 

اعلام نشدن خطای زیر حلقه کاوه نورافزا روی حامد حدادی در شروع نیمه دوم، صدای تمام نیمکت نشینان مهرام را در آورد.

حامد حدادی و فرید اصلانی از تیم مهرام به همراه پویا تاجیک و ساسون آبرامیان از تیم گرگان بعد از بازی برای تست دوپینگ فراخوانده شدند. پیش از این تنها یک بازیکن از هر تیم برای تست دوپینگ فراخوانده می شد اما گویا بعد از ماجرای دوپینگ بازیکنان هفت الماس، توجه ستاد مبارزه با دوپینگ بیشتر به لیگ بسکتبال جلب شده است.

آمار بازی

تاکوان دین بازیکن خارجی مهرام در 23 دقیقه بازی خود 13 امتیاز به دست آورد و حامد حدادی 10 امتیاز و 11 ریباند ثبت کرد. حدادی 6 ترن اور (توپ از دست رفته) هم داشت. 

سعید داورپناه با 13 امتیاز، سومین بازیکن دورقمی مهرام بود. اوشین ساهاکیان و آرمان زنگنه نیز به ترتیب 12 و 10 ریباند ثبت کردند.

کورتنی پیگرام تنها بازیکن دو رقمی گرگان در برگه آمار با 14 امتیاز و 7 ریباند بود. پیگرام و هاسکین دو یار خارجی گرگان روی هم 13 ترن اور از 24 ترن اور این تیم را ثبت کردند. 

نیمکت مهرام در این بازی 50 امتیاز و نیمکت گرگان تنها 8 امتیاز به دست آوردند.

پایان 12 هفته ناکامی ثامن

تیم ثامن مشهد که  آخرین بار 12 هفته قبل موفق به پیروزی در لیگ حرفه ای شده بود، با نتیجه 91 بر 88 موفق به پیروزی مقابل پمینا شد. 

ثامن در نیمه اول هم با نتیجه 43 بر 33 برنده شده بود.

در این دیدار که همراه با اعتراضات زیاد دو طرف به داوری بود، مربی تیم ثامن با نام جلاییان نیز به دلیل اعتراضات خود، دیسکالیفه (اخراج) شد.

100 تماشاگر گرگانی شاهد باخت 46 امتیازی/ برد دانشگاه مقابل تیم دوپینگ زده!

پاویلاس کوکیناس با 28 امتیاز و 6 ریباند بهترین بازیکن ثامن و هروه توره با 32 امتیاز و 12 ریباند بهترین بازیکن پمینا بودند.

پمینا با این باخت به رده هشتم جدول سقوط کرد و ثامن جای حریف اصفهانی را در رده هفتم گرفت.

100 تایی نفت آبادان

تیم نفت آبادان که از هفته های آخر نیم فصل اول در لیگ حرفه ای قدرت گرفته است، در بازی خوزستانی ها موفق به برد 100 بر 84 مقابل منتخب ماهشهر شد. 

نفت در نیمه اول هم با نتیجه 53 بر 49 برنده شده بود. 

تیم آبادانی در حال حاضر با یک بازی بیشتر از گرگان به رده چهارم جدول رده بندی صعود کرده است.

استراحت 3 روزه پتروشیمی بندرامام


بازیکنان تیم پتروشیمی بندرامام که در این هفته قرعه استراحت داشتند، به مدت 3 روز از کادرفنی تیم مهلت استراحت گرفتند تا برای ادامه لیگ و مراحل نهایی خود را آماده کنند.

صمد نیکخواه ملی پوش پتروشیمی از این فرصت استفاده کرده و در دیدار امروز تیم های مهرام و شهرداری گرگان حاضر شد. صمد با هم تیمی های سابق خود در مهرام و به خصوص حامد حدادی نیز دیدار کرد.

گفتنی است هفته شانزدهم لیگ حرفه ای، روز دوشنبه هفتم اردیبهشت برگزار می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: گرگان ، مهرام ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار