هرمزگان جزیره‌ای بیضی شکل و در واقع نوعی گنبد نمکی محسوب می‌شود و در 8 کیلومتری بندرعباس است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، هرمزگان جزیره‌ای بیضی شکل و در واقع نوعی گنبد نمکی محسوب می‌شود و در 8 کیلومتری بندرعباس است.

جزیره‌ای با خاک خوراکی + تصاویر

اگه قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید از بندرعباس می توانید با قایق‌های تندور کمی بیشتر از نیم ساعت به اونجا برسید. 

خیلی‌ها از سفر کردن به جزیره هرمز انتظار دارند تا از محل‌هایی که با آب سروکار دارد دیدن کنند. به همین خاطر شاید عجیب باشد که خاک، کوه و پرتگاه‌های مرتفع ترغیب کننده شما برای این سفر باشد.

جزیره‌ای با خاک خوراکی + تصاویر

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، جزیره هرمز به ساحل‌های رنگی معروف می‌باشد و این جزیره کوه‌هایی به رنگ زرد و سفید و قرمز دیده می شود که بین این‌ها کوهی به رنگ قرمز وجود دارد که مردم هرمز به اون گِلک می‌گویند.

جزیره‌ای با خاک خوراکی + تصاویر

خاک این کوه خوراکی می‌باشد و مردم محلی از آن به عنوان ادویه برای پختن ماهی، نان، ترشی، مربا و سس استفاده می‌کنند.

جزیره‌ای با خاک خوراکی + تصاویر

البته از این خاک در صنایع سرامیک سازی و رنگ سازی هم استفاده می شود. استخراج و صدور خاک سرخ این جزیره یکی از مهم ترین منابع درآمد اهالی این جزیره محسوب می‌شود.

جزیره‌ای با خاک خوراکی + تصاویر

این جزیره زیبا، کنار خاک و ساحل‌های رنگارنگش، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد مانند دره مجسمه ها، قلعه پرتغالی ها، سیاه چال قلعه و ...

جزیره هرمز آب شیرین ندارد و آب آشامیدنی مردم از بندرعباس تامین می شود. به دلیل بارش‌های اندک جوی و نمکی بودن خاک و شور بودن آب، هیچ نوع گیاهی تو این جزیره وجود ندارد. 

درسته که این جزیره هیچگونه هتلی ندارد اما در عوض مردم فوق‌العاده مهربونی دارد که از معاشرت با آنها  می‌توانید کلی لذت ببرید.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.