نتایج مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد، مردها زودتر از زن ها عاشق می‌شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال؛ بررسی تاثیر "عشق در نگاه اول" در روابط عاطفی زنان و مردان، برای دانشمندان کاری سخت و همراه با احتمال خطای بسیار است. هنوز مشخص نیست چرا در بعضی انسانها اولین نگاه عاشقانه تا این اندازه تاثیرگذار و در عده‌ای دیگر بی اهمیت است.
 
5 هزار مجرد 21 تا بیش از 70 ساله در نظرسنجی سالانه " مجردهای آمریکایی" شرکت کردند. نتایج این نظرسنجی نشان داد، 59 درصد از مردها و 49 درصد از زن ها به "عشق در نگاه اول" اعتقاد دارند. از میان این افراد 41 درصد از مردها و 29 درصد از زن ها شخصا ماجرای عاطفی "عشق در نگاه اول" را تجربه کرده‌اند.
 
این نظرسنجی همراه با صدها مطالعه روانپزشکی دیگر نشان می‌دهد مردها سریعتر از  زنها عاشق می‌شوند. "هلن فیشر،" کارشناس ارشد این تحقیقات گفت: مردها بیشتر از زنها دارای احساسات بصری هستند، اما زنها در شروع یک رابطه احساسی، احتیاط بیشتری می‌کنند.
 
زمانیکه برای اولین بار تصویر شخص مورد نظر به مغز ما ارسال ‌شود، سامانه‌ای که وظیفه مدیریت احساس خواستن، مالکیت، تمرکز، انرژی، تحرک، وسواس و نشاط را برعهده دارد، فعال می‌شود. در این شرایط همه راهها برای دوست داشتن فرد مقابل مهیا شده است.
 
ما عاشق می‌شویم زیرا ظاهر شخص مقابل را دوست داریم، علاقه‌مند به کشف شخصیت ناشناخته او هستیم و در آخر احساس می‌کنیم او شباهت روحی و ظاهری زیادی به ما دارد. پرسش از زن و شوهرهایی که سالها از زندگی مشترک آنها می‌گذرد نشان داد، همگی لحظه اولین برخوردشان را به یاد دارند. این دلایل کافیست که از کنار "عشق در نگاه اول" به آسانی عبور نکنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۱:۱۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
سلام
مطلب جالبیه ولی این لینک رو هم وقتی بخونین به بعضی چیزا در این زمینه شک می کنین. یا دست کم یه چیزای تازه ای دستگیرتون میشه
آخرین اخبار