15 تا 17 اردیبهشت‌ماه

اولین مسابقه بین‌المللی عکس میکروسکوپی در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود

اولین مسابقه بین‌المللی عکس میکروسکوپی به همت دانشکده مهندسی معدن و متالورژی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر،  دکتر نادر پروین دبیر اولین مسابقه بین‌المللی عکس میکروسکوپی تاریخ برگزاری این دوره از مسابقات را  15 تا 17 اردیبهشت ماه سال جاری ذکر کرد و گفت: این مسابقه در 6 بخش متالوگرافي، مینرالوگرافی، علوم زیستی، نانومواد، الیاف و پلیمرها،سراموگرافی و با هدف ایجاد رقابت ميان محققین و پژوهشگرانی که در زمینه عکاسی هنری  و علمی  برگزار می شود.

وی افزود: این مسابقه در دوسطح ملی و بین‌المللی برگزار می شود. جمعا 670 اثر به دبیرخانه مسابقات ارسال و داوري شده كه 250 اثر داوری شده به صورت نمایشگاهی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت .

پروین خاطر نشان کرد : 42 اثر از کشورهای کانادا، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، آلمان، آمريكا، روماني و هلند به این مسابقات ارسال شده است.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی معدن و متالورژی گفت: پس از انجام مرحله دوم داوري بهترين آثار انتخاب و به 21 اثر جوایزی اعطا خواهد شد.

 وی یاداورشد : به نفر اول هر بخش 500 دلار ، نفر دوم 300 دلار و نفر سوم 200 دلار اعطا می شود.

دبیر اولین مسابقه بین المللی عکس میکروسکوپی افزود : 75 داور، داوری این دوره از مسابقات را برعهده دارند که 54 داور ایرانی و 21 داور خارجی هستند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ايجاد زمينه رقابتي بين پژوهشگران در سطح بين المللي دانست و خاطر نشان كرد كه دانشجویان رشته های مهندسي نظير معدن، مواد، پزشکی، نساجی، پليمر و رشته هاي علوم پايه نظير شيمي و فيزيك در این مسابقات حضور دارند.

دبیر اولین مسابقه بین المللی عکس میکروسموپی  افزود : در كنار مسابقه كارگاههاي آموزشي مرتبط با تصويربرداري علمي برگزار خواهد شد. برگزاري نمايشگاه تجهيزات آزمايشگاهي و ميكروسكوپي نيز از ديگر فعاليت هاي اين مسابقه خواهد بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار