ویروس آنفلوانزا در بسیاری از موارد خود را به صورت ناگهان تغییر شکل می‌دهد تا اینکه سیستم دفاعی بدن نتواند با آن مقابله کند و در نتیجه تا مدتها در بدن باقی بماند.

فرهاد خواجه‌ئیان متخصص بیماریهای عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: آنفلوانزا یک عفونت بسیار مهم در مجرای تنفسی است که علائم و عوارض آن معمولا از سرما خوردگی شدیدتر بوده و می‌تواند تمام نقاط بدن را درگیر کند.

وی با بیان اینکه ویروس آنفلوانزا قابلیت‌های قابل ملاحظه‌ای تغییر شکل دارد، تاکید کرد: ویروس آنفلوانزا در بسیاری از موارد خود را به صورت ناگهانی تغییر شکل می‌دهد تا اینکه سیستم دفاعی بدن نتواند با آنها مقابله کند و در نتیجه تا مدتها در بدن باقی می‌ماند.

خواجه‌ئیان با اشاره به اینکه با ویروس آنفلوانزا به ویژه از طریق پیشگیری از ابتلا به بیماری آن امکان‌پذیر است، تصریح کرد: افرادی که دچار نقایص و مشکلات ایمنی هستند و در واقع دستگاه‌ ایمنی آنها به طور مناسب کار نمی‌کند و این افراد بیشتر مستعد ابتلا به انفلوانزا هستند.

وی گفت: افرادی هم در بیمارستان کار می‌کنند و همچنین افرادی که به علت شغل یا نوع زندگی با افراد بیمار در تماس مستقیم هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزا قرار دارند.

خواجه‌ئیان خاطر نشان کرد: ویروس آنفلوانزا با گذشته زمان تغییر شکل می‌دهد و انواع مختلف این ویروس این قابلیت را دارند که در مدت زمان کوتاهی بارها تغییر شکل دهند به همین دلیل مقابله با آن بسیار مهم و با اهمیت است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.