یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا هیچ‌گاه گزینه نظامی را کمرنگ نکرده است چرا که آن‌ها برای مانور سیاسی ابزار دیگری جز گزینه نظامی ندارند هم چنین این گزینه جزو تکمیلی دیپلماسی آن‌هاست.

آمریکا برای مانور سیاسی ابزار دیگری جز گزینه نظامی ندارند

"محمدصادق کوشکی" در گفت‌و‌گو در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مطرح شدن مجدد گزینه‌ نظامی روی میز از سوی مقامات آمریکایی اظهارداشت: آمریکا هیچ‌گاه گزینه نظامی را کمرنگ نکرده است.

وی ادامه داد: بحث گزینه نظامی روی میز همواره از سوی آن‌ها مطرح بوده چرا که آن‌ها برای مانور سیاسی ابزار دیگری جز گزینه نظامی ندارند همچنین این گزینه جزو تکمیلی دیپلماسی آن‌هاست.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: آن‌ها به بی‌تاثیری این گزینه پی بردند اما به عنوان یک عادت از آن استفاده می‌کنند.

گفتنی است؛ مقام معظم رهبری نیز در دیدار جمعی از فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های شهدای ارتش، نیز با اشاره به  تهدیدهای وقیحانه آمریکایی‌ها فرمودند: بعد از مدتی سکوتِ طرف مقابل، یکی از مقامات آنها اخیراً بار دیگر از گزینه‌های روی میز سخن گفته است، آنها از یک طرف اینگونه «لاف» می‌زنند و از طرف دیگر می‌گویند جمهوری اسلامی ایران باید پیشرفتهای دفاعی خود را متوقف کند که سخنی ابلهانه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه این سخنان ابلهانه را نخواهد پذیرفت و ملت ایران ثابت کرده است که اگر مورد تعرض قرار گیرد، کاملاً مقتدرانه از خود دفاع خواهد کرد و یکپارچه و همچون مشتی مستحکم در مقابل مهاجمِ غیر منطقی خواهد ایستاد.(ادامه متن را در اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار